دارو و درمان مجله سلامت مقالات دارو و درمان

چگونه COVID-19 بر افراد مبتلا به دیابت تاثیر می گذارد؟

با توجه به شیوع پاندمیک که در کمتر از دو سال گذشته باعث تغییرات بسیار زیادی در شیوه انجام تعاملات اجتماعی و اقتصادی شده است بسیاری از مردم سوالات متعددی برای پرسیدن در این مورد دارند که از جمله آنها این است افرادی که بیشتر در معرض کرونا هستند چه کسانی هستند و چگونه می توان ریسک ابتلا به کرونا را در این افراد کاهش داد؟

با توجه به اهمیت این موضوع ما تلاش خواهیم کرد تا در این متن در ارتباط با افرادی که بیشتر در معرض کرونا هستند و روش هایی که می توان احتمال ابتلا به بیماری کووید 19 را کاهش داد صحبت کنیم. در صورتی که این مباحث برای شما مهم هستند می توانید در ادامه با ما همراه باشید. برای مشاهده اطلاعات مفید به سایت دارو و درمان مراجعه نمایید.

همه گیری کووید 19 

همه گیری کووید 19

در حال حاضر شاهد همه گیری کووید 19 در همه افراد در اکثر رده های سنی هستیم که باعث شده است حجم بالایی از مردم در بیمارستان ها بستری شوند و یا این که در خانه های خود در حال سپری دوره بیماری باشند.

بیماری کرونا یا کووید 19 بیماری است کلیه افراد قرار گرفته در رده های سنی بالاتر و از جوانان گرفته تا کهنسالان و حتی گاهی کودکان را مبتلا می کند (در این افراد شدت بیماری می تواند به صورت حاد یا خفیف خود را بروز دهد).

آمار مرگ و میر کرونا با توجه به اهمیت این مسئله برای مردم به طور روزانه اعلام می شود و شاید شما هم پیگیر آمار فوتی ها در دنیا و یا در داخل کشورمان طول شبانه روز باشید و به افزایش و یا کاهش آن در مقایسه با روزهای قبل اهمیت زیادی بدهید.

 همه گیری کووید 19 در همه افراد یکسان نیست و می توان شاهد بود که تعدادی از افراد هستند که بیشتر در معرض کرونا قرار دارند و یا این که در صورت ابتلا خطرات بیشتری آنها را تهدید خواهد کرد. ما در ادامه قصد داریم اشاره ای به این افراد و نحوه ابتلا و یا چگونگی کاهش ریسک ابتلای آنها را بیماری کووید 19 را مورد بررسی قرار دهیم.

افرادی که بیشتر در معرض کرونا هستند

افرادی که بیشتر در معرض کرونا هستند

به طور معمول افرادی که دارای بیماری های مزمن و پیش زمینه ای هستند از جمله افرادی هستند که بیشتر در معرض کرونا قرار دارند و باید به این افراد توجه ویژه ای شود تا با کاهش ریسک ابتلا به کرونا بتوان از عواقب جدی که برای این بیماران به دنبال دارد پیشگیری نمود.

گروهی از این افراد ممکن است دارای بیماری زمینه ای دیابت باشند و برای همین ممکن است برای آنها سوال باشد که چگونه COVID-19 بر افراد مبتلا به دیابت تاثیر می گذارد و آیا این بیماری برای آنها خطرناک خواهد بود؟ یا این که امکان درمان و کنترل آن در اافراد دیابتی وجود دارد؟

البته این فقط افراد دیابتی نیستند که در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند و بیماران دیگری هم هستند که در گروه افرادی که بیشتر در معرض کرونا هستند قرار می گیرند. در بخش های بعد سعی خواهد شد بیماران و یا افرادی که به دلیل قرار گرفتن در سنین بالاتر باید مراقبت های بیشتری از آنها به عمل آید را به شما معرفی کنیم.

افرادی که بیشتر در معرض کرونا هستند دیابت

در صورتی که علاقه مند هستید بدانید که چگونه COVID-19 بر افراد مبتلا به دیابت تاثیر می گذارد بهتر است ابتدا توجه کنید که مدیریت دیابت می تواند در زمان ابتلا به کرونا تا حد زیادی بر کنترل بیماری و درمان آن تاثیر مثبت گذاشته و دوره بهبود از بیماری کووید 19 را کوتاه تر کند.

دیابت یا قند خون یکی از بیماری هایی است که باعث می شوند فرد بیمار بیشتر در معرض ابتلا به کرونا قرار داشته باشد و در صورت ابتلا با مشکلات بسیار بیشتری روبرو شود. البته باید توجه داشته باشید که در صورت رسیدگی درست به بیمار می توان ریسک ابتلا را کاهش داد. این خبر خوبی برای کسانی خواهد بود که به دیابت مبتلا هستند.

عوامل متعددی هستند که بر روی میزان آسیب پذیری افراد مبتلا به دیابت در برابر ویروس کرونا تاثیر می گذارند که از جمله آنها می توان به شدت بیماری آنها اشاره کرد که نقش تعیین کننده ای در شدت ابتلا به بیماری کووید 19 خواهد داشت.

همان طور که گفته شد سوالات متعددی مانند این که چگونه COVID-19 بر افراد مبتلا به دیابت تاثیر می گذارد از متخصصان پرسیده می شود که پاسخ به آنها نیازمند در نظر گرفتن شدت بیماری آنها می باشد.

اما به طور کلی نحوه تاثیر کووید 19 بر بیماران دیابتی متاثیر از فاکتورهای متعددی می باشد که با در نظر گرفتن نکات و توصیه هایی که متخصصان در این زمینه می کنند می تواند تا حد زیادی کنترل شود. این توصیه ها عبارت هستند از:

 آرامش خود را حفظ کنید

هنگام کرونا آرامش خود را حفظ کنید.

در صورتی که نگران هستید چگونه COVID-19 بر افراد مبتلا به دیابت تاثیر می گذارد باید بدانید که پاسخ روشنی برای این سوال برای همه افراد وجود ندارد و بسته به شدت بیماری تاثیر کووید 19 متفاوت خواهد بود.

ممکن است شما عوارض تنفسی و یا حتی گوارشی را در صورت ابتلا به کرونا شاهد باشید که در افراد دیابتی دیده می شود. البته این عوارض در افرادی که بیشتر در معرض کرونا هستند و حتی در افراد عادی نیز دیده می شود.

اما در همه این موارد مهم است که آرامش خود را حفظ کنید و بدانید که با مدیریت بیماری کووید 19 به احتمال زیاد آن را شکست خواهید داد. البته بیماران دیابتی ضمن حفظ آرامش خود باید به نکات زیر نیز توجه کنند.

داروهای خود را در موعد مقرر مصرف کنید

به طور معمول بیماران دیابتی باید داروهایی را برای کنترل قند خون مصرف کنند. بسیار مهم است که در صورت ابتلا به بیماری کووید 19 تمام تلاش خود را برای مصرف منظم داروهای خود به کار برید.

نکته مهم: در صورت نیاز به تغییر داروهای خود حتما با پزشک مشورت کنید.

قند خون خود را اندازه گیری کنید

با توجه به این که دیابت با تغییر در سطح قند خون همراه است یک بیمار دیابتی باید سعی کند در صورت ابتلا به بیماری کووید 19 در بازه های زمانی کوتاه تری قند خون خود (مثلا هر 4 تا 5 ساعت یکبار) را اندازه گیری کند.

اگر در خانه دستگاه اندازه گیری قند خون ندارید باید با مشاهده علائم افزایش قند خون اقدامات لازم را برای پایین آوردن سطح قند خون خود به عمل اورید.

مصرف مایعات

مصرف مایعات مانند انواع آبمیوه سالم و طبیعی یکی از روش هایی است که می توان با استفاده از آن شاهد بود افرادی که بیشتر در معرض کرونا هستند با احتمال کمتری به بیماری کرونای شدید مبتلا می شوند.

نکته مهم: یک نکته که افراد دیابتی باید به آن توجه کنند در کاهش حجم غذای مصرفی خود می باشد که می توان با افزایش تعداد وعده های غذایی آن را جبران نمود.

به کادر درمان اطلاع دهید

در صورتی که به عنوان یک بیمار مبتلا به دیابت به کرونا مبتلا شدید ممکن است حال شما خوب نباشد و بخواهید به بیمارستان مراجعه کنید.در این صورت باید تلاش کنید تا داروهای خود را به همراه داشته باشید. همچنین اطلاع دادن به پزشک در بیمارستان در مورد ابتلای شما به دیابت می تواند کمک کند تا خدمات لازم در اختیار شما قرار گیرد.

نکته :

توصیه هایی که در بالا به آن اشاره شد علاوه بر افراد مبتلا به دیابت برای سایر افرادی که بیشتر در معرض کرونا هستند مفید خواهد بود. ما در ادامه متن نگاهی به سایر گروه ها و افرادی که بیشتر در معرض ابتلا به کووید 19 قرار دارند خواهیم نمود.

افرادی که بیشتر در معرض کرونا هستند سالمندان

افرادی که بیشتر در معرض کرونا هستند- سالمندان

هر چه سن افراد بالا برود ریسک ابتلا به کووید 19 بالاتر می رود و برای همین اکثر افرادی که بیشتر در معرض کرونا هستند در سنین بالاتر قرار دارند و به طور خاص افراد بالای 70 سال با احتمال بیشتر برای ابتلا به کووید 19 در معرض خطرات بیشتری هستند.

با این وجود همواره این گونه نیست و بعضی از افراد کهنسال هستند که در آنها ریسک ابتلا به بیماری کرونا به دلیل سیستم ایمنی قوی تری که دارند کمتر از افراد جوان تر است که دارای بیماری های پیش زمینه ای هستند.

افرادی که بیشتر در معرض کرونا هستند افراد مبتلا به چاقی

بعضی از شواهد نشان می دهند که ریسک ابتلای افرادی که مبتلا به چاقی هستند بیشتر است و در واقع افراد چاق در زمره افرادی که بیشتر در معرض کرونا قرار دارند بوده و باید توجه بیشتری به سلامت خود بنمایند.

لازم است توجه داشته باشید که با افزایش درجه چاقی شاهد افزایش ریسک ابتلا به کووید 19 هستیم و کووید 19 در همه افراد مبتلا به چاقی به یک درجه نخواهد بود.

افرادی که بیشتر در معرض کرونا هستند ابتلا به سرطان

از جمله مشکلاتی که افراد مبتلا به انواع سرطان ممکن است با آن مواجه شده و با توجه به ضعف سیستم ایمنی بدن خود با خطرات جدی مواجه شوند ابتلا به کووید 19 می باشد.

در واقع افراد مبتلا به انواع سرطان در دسته افرادی که بیشتر در معرض کرونا هستند قرار می گیرند و به همین دلیل است که باید مراقبت های ویژه ای از خود داشته باشند.

این افراد باید بدانند که کووید 19 یک بیماری جدی تر از آنفلونزای فصلی می باشد و تمام تلاش خود را برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری و تقویت سیستم ایمنی بدن خود به کار برند.

نکته: کووید 19 در همه افراد مبتلا به سرطان با یک شدت بروز نمی کند، اما در مواردی بسیار خطرناک است. به همین دلیل نکات ذکر شده در بالا را به خاطر داشته باشید و سعی کنید ضمن حفظ آرامش خود و مصرف مایعات و نوشیدنی های طبیعی و سالم سعی در تقویت سیستم ایمنی بدن خود داشته باشید.

افرادی که بیشتر در معرض کرونا هستند بیماری های مزمن

علاوه بر سرطان و یا دیابت که جزو بیماری های مزمن و شایع هستند، بیماری های دیگری مانند بیماری های دستگاه تنفسی و آسم هستند که کسانی که به آنها مبتلا هستند در زمره افرادی که بیشتر در معرض کرونا هستند قرار می گیرند.

البته بعضی از مشکلات مانند آسم خطر جدی برای فرد در صورت ابتلا به کرونا نخواهند داشت، اما در هر صورت باید به تاثیر آسم یا مشکلات تنفسی بر شدت کرونا بیشتر توجه شود.

افرادی که بیشتر در معرض کرونا هستند بیماری عصبی

افرادی که بیشتر در معرض کرونا هستند- بیماری عصبی

ام اس و یا پارکینسون نیز از جمله بیماری هایی هستند که ابتلا به کرونا می تواند باعث شدت بیشتر بیماری شود.

افرادی که بیشتر در معرض کرونا هستند بیماری قلبی

بیماران قلبی نیز باید به عنوان گروهی از افرادی که بیشتر در معرض کرونا هستند توجه بیشتری به سلامت خود داشته باشند و بدانند که کووید 19 در همه افراد مبتلا به مشکلات قلبی به یک اندازه خطرناک نیست، اما در هر صورت بیماری های پیش زمینه ای ممکن است باعث حاد شدن اوضاع بیمار شوند.

چه افرادی بیشتر در معرض کرونا هستند؟

ما در این متن تلاش کردیم به شما بگوییم افرادی که بیشتر در معرض کرونا هستند چه کسانی هستند. تلاش ما بر این بود که هشدارهای لازم را به این افراد بدهیم تا بیشتر مواظب سلامت خود باشند.

به طور حتم هر چه سن بالاتر برود فرد بیشتر در معرض ابتلا به کووید 19 خواهد بود. اما بیماری های پیش زمینه ای مانند دیابت نیز می توانند خطرناک باشند و افراد مبتلا به قند خون و سایر بیمارانی که از سرطان، بیماری های قلبی، عصبی، تنفسی مانند آسم، و یا کهولت سن رنج می برند لازم است که همه اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از ابتلا به کووید 19 و یا بیماری ویروس کرونا را رعایت کنند.

در مورد این که چگونه COVID-19 بر افراد مبتلا به دیابت تاثیر می گذارد و یا شدت بیماری پس از ابتلا چگونه خواهد بود نمی توان به طور کلی اظهارنظر نمود. اما بسیاری از بیماران دیابتی می توانند با حفظ آرامش و روحیه خود به مبارزه با این بیماری بپردازند.

در واقع روحیه بیماران (اعم از بیماران دیابتی، بیماران قلبی، سرطانی، ...) نقش تعیین کننده ای در توان سیستم ایمنی بدن آنها در مقابله با بیماری دارد و این نکته ای است که هرگز نباید آن را نادیده بگیرید. 

مقالات مشابه

چرا برخی افراد زیر چشم خود گودی دارند؟
مدت زمان مطالعه : ۶ دقیقه

چرا برخی افراد زیر چشم خود گودی دارند؟

موارد مختلفی از جمله انواع آلرژی ها می توانند یکی از شایع ترین علت های گودی زیر چشم باشند، ...

چگونه نفخ دائمی را رفع می کنید؟
مدت زمان مطالعه : ۸ دقیقه

چگونه نفخ دائمی را رفع می کنید؟

بسیاری از افرادی که از نفخ رنج می برند در مورد علل نفخ دائمی و روش درمان آن سوالاتی دارند ...

علائم کرونا و سینوزیت و تفاوت های آن
مدت زمان مطالعه : ۴ دقیقه

علائم کرونا و سینوزیت و تفاوت های آن

آیا از تفاوت كرونا با سينوزيت آگاهی دارید؟ آیا می دانید که هر یک از این بیماری ها چه علائم ...

موثرترین درمان برای کمردرد چیست؟
مدت زمان مطالعه : ۸ دقیقه

موثرترین درمان برای کمردرد چیست؟

بسیاری از افراد با توجه به نوع و شدت درد خود می پرسند که برای کمردرد خود به چه دکتری مراجع ...

آگهی‌ها
علاقه‌مندی
درج آگهی
کاربری
لوگو وب سایت دارو و درمان