دارو و درمان مجله سلامت مقالات دارو و درمان

چرا میوه ها برای میان وعده و وعده های غذایی ایده آل هستند؟

آیا می توانم خیار را بدون پوست بخورم؟

خوردن خیار با پوست

برای خوردن خیار نیازی به پوست کندن آن نیست، فقط آن را به طور مکرر با آب، تمیز بشویید. پوست خیار خوراکی است و خوردن خیار با پوست آن بیشترین مقدار مواد مغذی را تامین می کند. پوست خیار حاوی عناصر تلخ بیشتری است که جوهر غذایی خیار است. پوست خیار دارای اثرات ضد باکتریایی، ضد التهابی، سم زدایی و سایر اثرات است.

خیار سرشار از ویتامین K است. 80 درصد ویتامین K در پوست خیار متمرکز شده است. ویتامین K یک ویتامین ضروری برای بدن است. پوست خیار حاوی مقدار زیادی فیبر غذایی نامحلول است که به پاکسازی دستگاه گوارش، تقویت حرکت دستگاه گوارش و کاهش زمان ماندن غذا در روده کمک می کند.

آیا خوردن یک تخم مرغ در روز اشکالی ندارد؟ آیا خوردن 1 تا 2 عدد تخم مرغ در روز مضر است؟

خوردن تخم مرغ

تخم مرغ در گذشته شهرت عالی داشته است. آنها در واقع یک منبع عالی از:

پروتئین

ویتامین دی

ویتامین A

ویتامین B2

ویتامین B2

ویتامین B12

فولات

ید

در حالی که درست است که تخم مرغ حاوی مقداری کلسترول است، اما میزان چربی اشباع شده ای که می خوریم بیشتر از آنچه با خوردن تخم مرغ به دست می آوریم، روی سطح کلسترول خون ما تأثیر دارد.  سرویس سلامت همگانی National Health Service (NHS) می گوید که هیچ محدودیتی در مورد تعداد تخم مرغی که افراد باید بخورند وجود ندارد، اما اگر شک دارید که چه چیزی برای سلامتی شما ایده آل است، باید با پزشک خود صحبت کنید.

چه کسانی نباید پاپایا بخورند؟

منع خوردن پاپایا

پاپایا سرشار از کربوهیدرات، ویتامین A، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین C، پاپائین، اسیدهای آلی و مواد معدنی مانند آهن، کلسیم، پتاسیم و فسفر است. خوردن پاپایا می تواند مکمل برخی از مواد مغذی مورد نیاز بدن باشد.

اما پاپایا نوعی میوه سرد است، به این معنی که دمای داخلی بدن ما را کاهش می دهد. بنابراین پاپایا برای افرادی که دچار سردی معده یا بدن ضعیف هستند مناسب نیست.

زنان باردار نباید پاپایا بخورند. تحقیقات پزشکی مدرن نشان داده است که پاپایا حاوی گلیکوزیدهای پاپایا است. گلیکوزیدهای پاپایا ممکن است باعث انقباضات رحمی شوند که به ثبات جنین کمک نمی کند و حتی منجر به سقط جنین می شود.

فواید خوردن برگ کرفس چیست؟

متخصصان تغذیه 15 آزمایش محتوای مواد مغذی روی ساقه و برگ کرفس انجام داده اند و دریافته اند که محتوای مواد مغذی 12 برگ کرفس بیشتر از ساقه کرفس است. از این میان، میزان کاروتن، ویتامین C، ویتامین B1، پروتئین و کلسیم برگ کرفس بسیار بیشتر از ساقه کرفس است. بر اساس نتایج آزمایشات، میزان کاروتن برگ کرفس 80 برابر ساقه، ویتامین C 14 برابر ساقه و کلسیم 2.6 برابر ساقه است.

برگ کرفس همچنین سرشار از آپیژنین است که یک ترکیب بیوفلاونوئیدی با اثرات ضد التهابی و ضد سرطانی قوی است.

من حداقل روزی 4 حبه سیر می خورم. آیا این خیلی زیاد است؟

خوردن سیر روزانه

سیر حاوی بسیاری از مواد مغذی مفید برای سلامتی است که مهمترین آنها آلیسین است. آلیسین دارای اثر ضد باکتری و ضد التهابی قوی است. سیر حاوی حدود 2 درصد آلیسین است که یک آنتی بیوتیک با طیف وسیع است. یک حبه سیر خام حدود 3 تا 5 گرم وزن دارد. سازمان جهانی بهداشت مصرف روزانه 2 تا 5 گرم سیر خام را توصیه می کند.

خوردن سیر خام بهترین راه برای خوردن سیر است، زیرا ترکیبات آلیسین در طی فرآیند پخت از بین می رود.

آیا می توان ماهی را جایگزین گوشت قرمز کرد؟

آیا می توان ماهی را جایگزین گوشت قرمز کرد؟

گوشت ماهی را می توان به عنوان منبع اصلی گوشت استفاده کرد، اما گوشت ماهی هنوز نمی تواند به طور کامل جایگزین گوشت قرمز شود. گوشت ماهی سرشار از پروتئین با کیفیت بالا، لیپیدها، ویتامین ها و مواد معدنی است. محتوای پروتئین ماهی بسیار بیشتر از گوشت قرمز است، حدود 15٪ تا 20٪. پروتئین ماهی یک پروتئین باکیفیت با نرخ جذب بالا در حدود 90 درصد است.

چربی ماهی بیشتر اسیدهای چرب غیراشباع است. اسیدهای چرب غیراشباع اسیدهای چرب ضروری برای بدن هستند که توسط بدن قابل سنتز نیستند و باید از طریق غذا به دست آیند. اسیدهای چرب غیراشباع می توانند متابولیسم چربی و کلسترول را تقویت کنند، از رسوب لیپیدها و تصلب شرایین جلوگیری کنند و برای سلامت سیستم قلبی عروقی و عروقی مغز بسیار مفید هستند.

علاوه بر این، ماهی حاوی مقداری ویتامین A، ویتامین D، ویتامین E، ویتامین B1، ویتامین B2 و مواد معدنی مانند روی، سلنیوم، ید، کلسیم، سدیم، پتاسیم و منیزیم است. در مقایسه با گوشت قرمز، ماهی حاوی آهن هِم نیست. گوشت قرمز سرشار از آهن هِم است که به راحتی جذب بدن می شود.

علاوه بر این، نیاسین، روی، سلنیوم، ید، کلسیم، سدیم، پتاسیم، منیزیم و سایر مواد معدنی موجود در ماهی نیز کمتر از گوشت قرمز است. برای یک رژیم متعادل، بسیاری از متخصصان تغذیه توصیه می کنند که نسبت مصرف ماهی به گوشت قرمز حدود 2:1 باشد.

آیا خوردن یک قاشق عسل با معده خالی در صبح خوب است؟

آیا خوردن یک قاشق عسل با معده خالی در صبح خوب است؟

ارزش غذایی عسل بسیار بالاست. خوردن 1 تا 2 قاشق غذاخوری عسل با معده خالی در صبح برای سلامتی شما بسیار مفید است. عسل حاوی حدود 35 درصد گلوکز و 40 درصد فروکتوز است که هر دو بدون هضم مستقیماً جذب بدن می شوند. بنابراین، خوردن عسل با معده خالی در صبح می تواند به سرعت انرژی را جبران کند، خستگی را از بین ببرد و نشاط را به بدن بازگرداند.

عسل سرشار از آنزیم‌های فعال است که می‌تواند متابولیسم را افزایش داده، تحرک دستگاه گوارش را تسریع کند و سموم و زباله‌ها را از بین ببرد. خوردن عسل با معده خالی برای سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید است. علاوه بر این، عسل سرشار از پروتئین، اسیدهای آمینه، ویتامین ها و مواد معدنی است. خوردن عسل با معده خالی در صبح می تواند جذب مواد مغذی عسل را به حداکثر برساند.

عسل منقضی نمی شود یا فاسد نمی شود. حداقل عسل واقعی اینطور نیست.

آیا خوردن عسل تاریخ مصرف گذشته مضر است؟

 همه انواع مختلف عسل وجود دارد، با گذشت زمان، عسل استفاده نشده ممکن است کمی تیره تر شود و مقداری کریستالی شود، اما این بدان معنا نیست که نمی توان از آن استفاده کرد. به سادگی اجازه دهید چند دقیقه در مقداری آب گرم بماند و به عنوان عسل تازه و خوب خواهد بود.

حتماً عسل خود را در ظرفی درب دار نگهداری کنید. چه کسی می‌داند که اگر این کار را نکنید، چه چیزی به آنجا می‌رسد. دلیل منقضی نشدن عسل این است که رطوبت بسیار کم و همچنین pH پایینی دارد. هرگز نباید به یک نوزاد 12 ماهه یا کوچکتر عسل بدهید. این به این دلیل است که عسل خام می تواند با اسپور C. botulinum آلوده شده و باعث بوتولیسم نوزاد شود. اگر کودک عسل آلوده را بخورد، هاگ ها در روده او تکثیر می شوند و یک سم بالقوه کشنده تولید می کنند. پس از 12 ماهگی، شروع به ایجاد مکانیسم هایی برای حمله به هاگ های بوتولینوم می شود تا آسیبی به ما نرسانند.

آیا شیر نارگیل استخوان ها را قوی تر و سالم تر می کند؟

شیر نارگیل برای استخوان ها

شیر نارگیل سرشار از کلسیم نیست، اما سرشار از فسفر است. 100 گرم شیر نارگیل حدود 100 میلی گرم فسفر دارد.فسفر یک ماده مغذی ضروری برای تقویت استخوان های بدن است، به خصوص وقتی کلسیم و فسفر با هم ترکیب شوند، می تواند به طور موثری از پوکی استخوان جلوگیری کند.

شیر نارگیل حاوی اسید لوریک است که به «طلای زندگی» معروف است و دارای اثرات ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد سرطانی است.

آیا خوردن بادام زمینی باعث افزایش وزن می شود؟

آیا بادام زمینی چاق کننده است؟

بادام زمینی مواد غذایی پرکالری، پرچرب و پر پروتئین است. شکی نیست که خوردن زیاد بادام زمینی باعث افزایش وزن می شود.بادام زمینی حاوی 20 درصد کالری بیشتر از شیر، 40 درصد بیشتر از تخم مرغ و بسیار بیشتر از گوشت ها است.در 100 گرم بادام زمینی حدود 110 بادام زمینی وجود دارد که حاوی 580 کالری است.

اگر فقط مقدار کمی بادام زمینی مانند 10 تا 15 گرم بخورید، نه تنها وزنتان افزایش نمی یابد، بلکه به کاهش وزن شما کمک می کند. از آنجایی که بادام زمینی سرشار از اسیدهای چرب غیر اشباع است، مقدار کمی از اسیدهای چرب غیراشباع می تواند باعث چربی سوزی و جلوگیری از تجمع چربی شود.

گفتنی است بادام زمینی حاوی نوعی پلی فنول طبیعی با فعالیت بیولوژیکی قوی است رسوراترول که توسط جامعه علمی آمریکا به عنوان یکی از مواد موثر ضد پیری معرفی شده است.

آیا خوردن سبزیجات برگدار خام مفید است؟

 

همه سبزیجات برگدار برای خوردن خام مناسب نیستند. سبزیجات برگی که می توانند به صورت خام مصرف شوند عبارتند از کاهو، کلم، اسفناج، تره فرنگی، گشنیز، کرفس، اسفناج و غیره. سبزیجات برگ دار سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند، برخی از ویتامین ها در طی فرآیند پخت از بین می روند.

به عنوان مثال، اگر 20 دقیقه تا 30 دقیقه گرم شود، ویتامین C بیش از 60 درصد از دست می دهد.ویتامین C یک آنتی اکسیدان طبیعی است. دارای اثرات آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد ویروسی است که برای سلامتی بسیار مهم است.

خوردن سبزیجات برگدار خام می تواند جذب ارزش غذایی سبزیجات را به حداکثر برساند.

علاوه بر این، سبزیجات برگدار خام حاوی مواد مغذی مانند بتاکاروتن، لیگنین، روغن فرار، آنزیم ها و غیره هستند که این مواد مغذی جذب بدن می شوند، می توانند به میزان قابل توجهی باعث افزایش شادابی ماکروفاژها، تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از خطر ابتلا به بیماری های مختلف شوند. 

چرا خوردن خرمالو باعث می شود که داخل دهانم احساس عجیبی کند؟

خرمالو و فواید آن

خوردن یک خرمالوی نارس تجربه بسیار ناخوشایندی است.خرمالوی نارس حاوی سطوح بسیار بالایی از تانن های محلول است که به خرمالو قابضیت ناخوشایندی می دهد که می تواند دهان شما را چروکیده و خشک کند. با بالغ شدن خرمالو، تانن های محلول به تدریج اکسید و تجزیه می شوند و تلخی و قابض بودن خرمالو از بین می رود.

خرمالوهای رسیده بافتی شبیه به سیب دارند و پوست آن کمی سفت تر از سیب است. بسیاری از مردم می گویند که خرمالوی رسیده طعم شیرین، ملایم و غنی، با طعمی «مثل عسل» دارد. خرمالوی رسیده حاوی 15 درصد قند است که میوه ای با قند بالا است.

خرمالو کالری بالایی ندارد. یک خرمالو با اندازه متوسط ​​حدود 150 گرم وزن دارد و 110 کالری دارد. میزان ویتامین C خرمالو حدود 2 برابر بیشتر از اکثر میوه ها است. خوردن دو عدد خرمالو می تواند نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین کند.

خرمالو سرشار از پکتین است که یک فیبر غذایی محلول در آب است.

فیبر رژیمی می تواند پریستالسیس دستگاه گوارش را تسریع کند، ترشح شیره گوارشی را تحریک کرده و به منبع غذایی پروبیوتیک تبدیل شود که برای سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید است.

بهترین زمان برای خوردن پرتقال چه زمانی است؟

زمان خوردن پرتقال

قبل از صبحانه بهترین زمان برای خوردن پرتقال است. قبل از صبحانه زمانی است که تغذیه بیشتر مورد نیاز است، اما عملکرد دستگاه گوارش بدن به طور کامل فعال نشده است. در این زمان، خوردن پرتقال نه تنها می تواند مکمل مواد مغذی مورد نیاز بدن باشد، بلکه عملکرد دستگاه گوارش را از اسیدهای آلی پرتقال فعال می کند.

پرتقال سرشار از اسید سیتریک، اسید مالیک، اسید سوکسینیک و سایر اسیدهای آلی است. این اسیدهای آلی می توانند پریستالسیس دستگاه گوارش را تقویت کنند، متابولیسم را افزایش داده و برای سلامت دستگاه گوارش بسیار مفید هستند.

محتوای ویتامین C و کاروتن در پرتقال بسیار زیاد است و محتوای آن بیش از 10 برابر بیشتر از میوه های معمولی است.

ویتامین C و کاروتن می توانند رگ های خونی را نرم کنند، خاصیت ارتجاعی و استحکام رگ های خونی را افزایش دهند و به سلامت رگ های خونی قلب و مغز کمک کنند.

 

علاوه بر این، پرتقال حاوی پتاسیم، سدیم، کلسیم، منیزیم، آهن، منگنز، روی، مس، فسفر، سلنیوم و بسیاری دیگر از مواد معدنی مورد نیاز بدن است.

آیا خوردن هر روز کلم بروکلی اشکالی ندارد؟

کلم بروکلی پر از خاصیت

شکی نیست که کلم بروکلی بسیار مغذی تر از کلم است. موسسه تحقیقات سبزیجات آسیایی کلم بروکلی را به عنوان مغذی ترین سبزی معرفی کرده است.

 مواد مغذی موجود در کلم بروکلی نه تنها دارای محتوای بالایی هستند، بلکه بسیار کامل هستند، به طور عمده شامل پروتئین، کربوهیدرات، چربی، ویتامین C، ویتامین A، ویتامین E، ویتامین B1، ویتامین B2، کاروتن، فیبر غذایی و همچنین آهن و پتاسیم ، منگنز، روی، کلسیم، فسفر و سایر مواد معدنی

 اثر ضد سرطانی بروکلی از مطالب مهم تحقیقات دانشمندان در سال های اخیر است. انجمن آمریکایی تحقیقات سرطان کلم بروکلی را به عنوان یکی از بهترین سبزیجات ضد سرطان معرفی کرده است.

 اثر ضد سرطانی بروکلی عمدتاً به گلوکوزینولات موجود در آن نسبت داده می شود. مصرف طولانی مدت کلم بروکلی می تواند به میزان قابل توجهی بروز سرطان را کاهش دهد.

 کلم بروکلی حاوی مقدار زیادی ویتامین C است. 100 گرم کلم بروکلی حاوی 90 میلی گرم ویتامین C است که بسیار بیشتر از کلم، گوجه فرنگی و کرفس است.

 کلم بروکلی حاوی 3.5 گرم تا 4.5 گرم پروتئین است که 3 برابر کلم و گل کلم و 4 برابر گوجه فرنگی است.

 کلم بروکلی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که می تواند بیشتر مواد مغذی مورد نیاز بدن را تکمیل کند، ایمنی و مقاومت را تقویت کند و از خطر ابتلا به بیماری های مختلف جلوگیری کند.

چرا هویج را پوست می کنیم؟ آیا پوست بیرونی آن به شدت کثیف است یا وقتی آن را می پزمیم طعم شنی دارد؟

پوست هویج و فواید آن

هویج بهتر است با پوست خورده شود. با ارزش ترین ماده مغذی هویج کاروتن است و بیشتر کاروتن در زیر پوست هویج جمع می شود.

کارشناسان انجمن تحقیقات مواد غذایی ژاپن خاطرنشان کردند که کاروتن عمدتاً در زیر پوست وجود دارد، در حالی که پوست هویج فقط شفاف و بسیار نازک است. خوردن هویج بدون پوست معادل دور ریختن بیشتر کاروتن است.کارشناسان ژاپنی پیشنهاد می کنند که هنگام شستن هویج، نیازی به پوست کندن آن نیست، فقط آن را به آرامی پاک کنید.

پس از ورود کاروتن به بدن، می توان آن را به ویتامین A تبدیل کرد که برای محافظت و بهبود بینایی، پیشگیری و جلوگیری از بیماری های مختلف چشم بسیار مفید است.

در عین حال، کاروتن دارای اثر آنتی اکسیدانی قوی است که می تواند به طور موثر ایمنی و مقاومت بدن را افزایش دهد.کاروتن یک رنگدانه محلول در چربی است. اگر هویج خام بخورید، میزان جذب کاروتن بسیار پایین است.

پختن هویج با چربی یا روغن می تواند میزان جذب کاروتن را بین 600 تا 700 درصد افزایش دهد.

مقالات مشابه

ترس از رابطه جنسی (ژنوفوبیا) و صمیمیت جنسی
مدت زمان مطالعه : ۴ دقیقه

ترس از رابطه جنسی (ژنوفوبیا) و صمیمیت جن ...

شاید با مفهوم فوبیا که به معنی ترس شدید است آشنا باشید اما نمی دانید که ژنوفوبیا چیست و چر ...

بیش فعالی (ADHD ) چگونه به نظر می رسد؟- دارو و درمان
مدت زمان مطالعه : ۸ دقیقه

بیش فعالی (ADHD ) چگونه به نظر می رسد؟- ...

اختلال بیش فعالی یکی از مشکلات شایعی است که در کودکان دیده می شود و والدین به طور معمول به ...

آیا آلرژی باعث تنگی نفس می شود؟
مدت زمان مطالعه : ۷ دقیقه

آیا آلرژی باعث تنگی نفس می شود؟

آلرژی پاسخ سیستم ایمنی بدن به یک ماده خارجی است که معمولاً برای بدن شما مضر نیست. این مواد ...

بعد از بای پس معده چه اتفاقی برای بقیه معده می افتد؟
مدت زمان مطالعه : ۵ دقیقه

بعد از بای پس معده چه اتفاقی برای بقیه م ...

عمل بای پس معده یکی از عمل های جراحی لاغری است که بر روی معده انجام می شود و می تواند کمک ...

آگهی‌ها
علاقه‌مندی
درج آگهی
کاربری
لوگو وب سایت دارو و درمان