دارو و درمان مجله سلامت مقالات دارو و درمان

بعد از جراحی ستون فقرات چه اقداماتی باید رعایت شود؟

جراحان معمولاً توصیه می کنند پوست اطراف برش خود را حداقل تا 4 روز پس از جراحی تمیز و خشک نگه دارید. از حمام کردن وان تا زمانی که برش بهبود یافته و جراح شما را مجاز کند، خودداری کنید. درد در ناحیه برش بلافاصله پس از جراحی انتظار می رود و باید با پیشرفت بهبودی کاهش یابد.

برای بیمارانی که تصمیم به جراحی کمر دارند، وقت گذاشتن برای آماده شدن برای دوره نقاهت پس از جراحی ایده خوبی است و معمولاً وقتی به خانه می‌روند تجربه، آنها را بهبود می‌بخشد. احتمالاً پزشک معالج و پرسنل پرستاری دستورالعمل‌ها و نسخه‌های کتبی ترخیص را برای مواردی مانند داروهای ضد درد و فیزیوتراپی ارائه می‌کنند، اما چندین نکته عملی وجود دارد که بیماران و خانواده‌ها باید از آن‌ها آگاه باشند که باید انتقال از بیمارستان به خانه را هموار کند. موارد زیر چندین نکته معقول را که بیماران و خانواده‌هایشان باید مفید بدانند، خلاصه می‌کند.

اگر اطلاعات بیشتری را جستجو می کنید به سایت دارو و درمان مراجعه نمایید.

بعد از جراحی ستون فقرات چه اقداماتی لازم است؟

ویدیوهای جراحی پشت و کمر را تماشا کنید.

مدیریت مناسب درد پس از جراحی واقعاً می تواند به روند بهبودی کمک کند. هم از نظر فیزیکی و هم از نظر احساسی. معمولاً برای دردهای بعد از عمل، قرص‌های مسکن، داروهای ضد التهاب و تیلنول تجویز می‌شوند. برای بیمارانی که به تازگی جراحی فیوژن انجام داده اند، باید از NSAID ها (داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی) اجتناب شود، زیرا این دسته از داروها تشکیل استخوان را که جزء ضروری ایجاد فیوژن است، مهار می کنند.

معمولاً دستورالعمل‌های کتبی ارائه می‌شود که جزئیات نحوه استفاده از آنها (اغلب در ترکیب) برای کنترل مؤثر درد، در عین به حداقل رساندن عوارض جانبی مانند یبوست، حالت تهوع و آرام‌بخشی بیش از حد ارائه می‌شود. از آنجایی که یبوست بعد از عمل می‌تواند دردسرساز باشد و علت مکرر افزایش درد بعد از جراحی باشد، از پزشک یا داروساز نام محصولات توصیه شده را بخواهید و برای جلوگیری از یبوست یا در صورت بروز آن را برطرف کنید. این مشکل در هفته اول پس از جراحی به دلیل مصرف داروهای مسکن، تغییر در رژیم غذایی و کاهش فعالیت بیشتر شایع است.

موضوعات بیشتر جراحی کمر:

جراحی کمر

  • معرفی جراحی کمر/گردن
  • میکرودیسککتومی
  • لامینکتومی کمر
  • جراحی ستون فقرات گردن
  • فیوژن ستون فقرات کمری

استفاده از دارو برای کنترل درد پس از عمل:

بیمارانی که از داروهای مزمن با دوز بالا استفاده کرده‌اند، معمولاً دستیابی به کنترل درد پس از عمل کافی با استفاده از داروهای قوی مسکن دشوار است، زیرا آنها نسبت به اثرات آنها  را تحمل می‌کنند. این بیماران اغلب نیاز دارند که روش‌های دیگری را برای کنترل درد امتحان کنند، مانند استفاده از یخ یا کیسه سرد، استفاده از بیوفیدبک و استراتژی‌های مشابه برای کنترل درد، و برخی ممکن است نیاز به تحمل درد بیشتر از آنچه می‌خواهند داشته باشند.

برای تسکین درد از یخ و گرما استفاده کنید لباس‌های راحت و قرارگیری بدن و استفاده مکرر از یخ (مخصوصاً در 48 تا 72 ساعت اول) نیز می‌تواند به مدیریت درد کمک کند. گذاشتن یخ بعد از فعالیت هایی مانند پیاده روی و حرکات کششی نیز می تواند مفید باشد. در اوایل، اعمال گرما در ناحیه جراحی می‌تواند جریان خون را در بافت‌ها افزایش دهد و ممکن است باعث افزایش جزئی تورم و درد شود، بنابراین باید در مرحله بعد مورد توجه قرار گیرد. گرما می تواند در اوایل برای کاهش تنش یا درد عضلانی در سایر نواحی بدن مفید باشد و ممکن است ارزش امتحان کردن را داشته باشد. اغلب درد و سفتی در پاسخ به تغییر موقعیت مکرر یا پیاده روی کوتاه در داخل یا خارج از منزل بهبود می یابد.

راحت بخوابید :

خواب پس از جراحی کمر

خواب مداوم و بدون وقفه کافی به بدن کمک می کند تا سریعتر بهبود یابد. به حداقل رساندن فشار کمر از طریق وضعیت بهتر بدن می تواند استراحت را بهبود بخشد. به طور کلی پس از جراحی کمر، خوابیدن در هر موقعیتی که راحت‌تر است، مشکلی ندارد. برخی ترجیح می دهند به یک طرف یا طرف دیگر بخوابند و بالشی بین زانوها و/یا پشت آنها برای حمایت از کمر قرار گیرد. در اینجا وضعیت دیگری وجود دارد که استرس را از کمر می کاهد:

رو به بالا روی تخت دراز بکشید:

بالا بردن قسمت بالایی پشت / شانه / سر این کار با یک تخت قابل تنظیم آسان است، اما می توان به راحتی روی یک تشک معمولی با استفاده از بالش های نگهدارنده نیز به دست آورد.

یک بالش یا پتوی پیچیده شده را زیر پشت زانوها قرار دهید تا باسن و زانوها کمی خم شوند.

به پشتیبانی و راحتی بالش و انواع بالش توجه کنید

به طور فعال در فیزیوتراپی شرکت کنید

لازم به ذکر است که بیماران باید برنامه توانبخشی پس از عمل خود را با دقت دنبال کنند. ورزش و کشش مناسب می تواند به طور قابل توجهی روند بهبودی را افزایش داده و احتمال دوره های بعدی درد را کاهش دهد. ورزش با افزایش گردش خون و ترشح اندورفین، تقویت‌کننده خلق و خوی طبیعی بدن، به تقویت احساس کلی سلامتی برای بیماران کمک می‌کند.

به طور منظم حرکات کششی انجام دهید. بیماران باید مطمئن شوند که پزشک معالج و/یا فیزیوتراپیست توصیه‌ها و دستورالعمل‌هایی را در مورد کشش‌های ایمن که می‌توان بعد از جراحی انجام داد ارائه می‌دهد.

جراحی فیوژن

به طور منظم حرکت کنید:

حرکت ملایم و مداوم به گردش خون کمک می کند و مواد مغذی ارزشمندی را به منطقه می آورد. بیماران باید مطمئن شوند که محدودیت‌های فعالیتی پس از جراحی را درک می‌کنند (مانند محدودیت‌های مربوط به خم شدن، بلند کردن، چرخاندن) و بپرسند که کدام فعالیت‌های خاص باید دنبال شوند یا از آنها اجتناب شود (مانند دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، شنا و غیره).

در مورد بریس (کمربند طبی) بعد از عمل بپرسید:

این مفید خواهد بود که از جراح بپرسید که آیا پس از جراحی به بریس کمر (کمربند طبی) نیاز است و اگر چنین است، چه سبکی وجود دارد. برخی از بریس ها کرست های الاستیک ساده هستند در حالی که برخی دیگر کت های بدنه قالب گیری شده سفارشی هستند. اگر یک بریس بزرگ‌تر در نظر گرفته شده است، ممکن است استفاده از تی‌شرت‌های نخی مناسب که می‌توانند زیر بریس پوشیده شوند، مفید باشد. تی شرت ها به بریس کمک می کنند تا به خوبی روی پوست قرار گیرد و تحریک کمتری داشته باشد و همچنین به جذب عرق کمک می کند. برای اعمال جراحی کمر، تی شرت باید به اندازه ای بلند باشد که قسمت بالایی باسن را بپوشاند. دانستن سبک بریس به تشخیص اینکه آیا بیمار می تواند به تنهایی آن را باز و بسته کند یا اینکه به طور منظم به کمک نیاز دارد کمک می کند.

مقالات مشابه

پرخوری عصبی : چرا وقتی استرس دارم می خواهم غذا بخورم؟
مدت زمان مطالعه : ۷ دقیقه

پرخوری عصبی : چرا وقتی استرس دارم می خوا ...

اگر غذا راه حل استرس شماست، تنها نیستید. روی آوردن به یک میان وعده یا وعده غذایی مورد علاق ...

مدل طب سنتی چیست؟
مدت زمان مطالعه : ۴ دقیقه

مدل طب سنتی چیست؟

 معرفی امروزه با توجه به افزایش بیماری ها در سراسر جهان و کمبود منابع مرتبط با سلامت ...

رژیم گیاهخواری: چگونه بهترین تغذیه را دریافت کنیم؟
مدت زمان مطالعه : ۷ دقیقه

رژیم گیاهخواری: چگونه بهترین تغذیه را در ...

رژیم گیاهخواری در سال های اخیر محبوبیت گسترده ای پیدا کرده است. برخی از مطالعات تخمین ...

آیا آلرژی باعث تنگی نفس می شود؟
مدت زمان مطالعه : ۷ دقیقه

آیا آلرژی باعث تنگی نفس می شود؟

آلرژی پاسخ سیستم ایمنی بدن به یک ماده خارجی است که معمولاً برای بدن شما مضر نیست. این مواد ...

آگهی‌ها
علاقه‌مندی
درج آگهی
کاربری
لوگو وب سایت دارو و درمان