دارو و درمان مجله سلامت مقالات دارو و درمان

چگونه متوجه می شوید که همسرتان کنترل گر است؟-دارو و درمان

برای بسیاری از افرادی که در زندگی مشترک خود از عدم اعتماد طرف مقابل رنج می برند بسیار مهم است که بدانند باید با همسر شکاک چگونه رفتار کنند و یا این که چه روش هایی برای رفع شک طرف مقابل برای کمک دوام و بقای روابط سالم خانوادگی وجود خواهد داشت؟

امروزه دلایل متعدد فرد و اجتماعی هستند که باعث شده اند بسیاری از زوج ها پس از تشکیل زندگی مشترک خود به طور کامل به یکدیگر اعتماد نداشته باشند و برای همین است پاسخ دادن به این سوال ها برای بسیاری از آنها مهم می باشد.

ما در این متن سعی خواهیم کرد تا در مورد علل به وجود آمدن شک و ریشه عدم اعتماد زوجین به یگدیگر را مورد بررسی قرار داده و روش هایی برای رفع آن و بازگرداندن حس اعتماد بین آن ها بیان کنیم تا سهمی در رفع این گونه مشکلات در جامعه و کمک به دوام روابط خانوادگی داشته باشیم.

برای داشتن اطلاعات کافی و مشاوره از  سایت دارو و درمان کمک بگیرید.

چگونه به شکاک بودن همسر خود پی ببریم؟

شکاک بودن همسر

اگر چه در بسیاری از موارد شکاک بودن همسر برای بسیاری از ما به روشنی مشخص است و حتی ممکن است همسرتان به راحتی در مورد شک هایی که به شما دارد صحبت می کند، اما همواره پی بردن به شکاک بودن همسر کار ساده ای نیست.

زیرا که ممکن است همسر شما صحبتی در مورد عدم اعتماد به شما نکند و تنها با توجه به رفتارها و یا کارهایی که می کند امکان پی بردن به شک و شبهه های شریک زندگی تان فراهم خواهد شد.

در هر صورت به سادگی پی بردن به شک های همسر با کمی دقت ممکن خواهد بود.

در صورتی که همسر شما حساسیت ویژه ای روی مکالمات شما دارد و یا این که علاقه مند است در مورد پیام هایی که با دیگران رد و بدل می کنید اطلاع داشته باشد این موارد  و موارد مشابه می توانند نشانه ای از شکاک بودن و عدم اعتماد او به شما باشد.

علاوه بر این، سوالات مکرر در مورد این که کجا بوده اید و یا این که قصد رفتن به کجا را دارید و  ... هر یک می توانند نشانه ای از شکاک بودن همسر شما باشند.

با این وجود همواره نمی توان این موارد را نشانه ای از عدم اعتماد همسر دانست و ممکن است که این سوالات به دلیل نگرانی هایی باشد که او برای شما دارد و به همین دلیل است که باید دقت داشته باشید که برداشت اشتباه از رفتارهای همسرتان نداشته باشید. زیرا که برداشت اشتباه مشکلات بزرگتری را برای شما به همراه خواهد داشت.

مشکلاتی که عدم اعتماد بین زوجین برای خانواده ها به دنبال خواهد داشت؟

عدم اعتماد و شک همسر

اعتماد بین زوجین یکی از فاکتورهایی است که نقش بسیار مهمی در دوام زندگی زناشویی دارد و برای همین زوج هایی که اعتماد کافی به یکدیگر ندارند ممکن است که نتوانند برای مدت طولانی در کنار همدیگر زندگی کنند، مگر این که سعی کنند با جلب اعتماد هر  طرف متقابل زندگی بهتری را برای خود و فرزندان خود به وجود اورند.

به بیان دیگر، اعتماد یکی از عواملی است که باعث ایجاد حس احترام نسبت به یکدیگر و بالطبع آرامش بیشتر در زندگی خواهد شد. هر یک از این عوامل به نوبه خود باعث تقویت بنیان خانواده و پایداری آن خواهد شد.

متاسفانه شاهد هستیم که امروزه یکی از مشکلاتی که بسیاری از خانواده ها از آن رنج می برند همین عدم وجود حس اعتماد و احترام است که در نهایت باعث فروپاشی خانواده می شود.

به همین دلیل است که باید به عنوان یک مرد یا زن توجه بیشتری در جلب اعتماد همسر خود (با دقت هر چه بیشتر به رفتارها و گفتارهای خود) داشته باشید.از سوی دیگر شریک زندگی شما نیز باید بداند که از شک بیجا و بی مورد در مورد شما پرهیز کند.

دلیل به وجود آمدن شک بین زوجین:

شک بین زوجین

با توجه به نقش منفی که عدم وجود اعتماد بین زوجین بر روی زندگی دارد (و همان طور که گفته شد می تواند حتی ویران کننده بنیان خانواده باشد)، سوال مهم این است که به چه دلایلی زوج ها به یکدیگر اعتماد ندارند و چگونه می توان این دلایل را رفع نمود؟

در پاسخ می توان دلایل متعددی را نام برد که باعث به وجود آمدن جو بی اعتمادی بین زوجین می شوند که تعدادی از آنها در ادامه ذکر خواهند شد.

عشق فراوان به همسر:

شاید برای شما عجیب به نظر برسد، اما در مواردی عشق فراوان و بی حد و اندازه همسر باعث ایجاد شک می شود. زیرا که فردی که به شما علاقه فراوان دارد، در صورتی که شما در منزل نباشید ممکن است که تصوراتی در مورد احتمال بروز رفتارهای خارج از چهارچوب توسط شما داشته باشد که به طور غیر قابل تحملی برای همسرتان آزار دهنده بوده و در نهایت منجر به شک به شما خواهد شد.

برای همین به منظور اطمینان صددرصدی از عدم بروز هر گونه رفتاری، که منجر به از دست دادن شما در آینده خواهد شد، در زمان خروج شما از منزل سوالات مکرری را در مورد مکان هایی که بوده اید و یا فعالیت های شما در طول روز خواهد پرسید.

عدم شناخت زوجین از یکدیگر:

یکی از موارد دیگری که باعث بروز شک بین شما و شریک زندگی تان خواهد شد، عدم شناخت کافی از یکدیگر می باشد. به خصوص در مورد زوج های جوان که به تازگی زندگی خود را آغاز کرده اند، شاهد هستیم که به دلیل عدم شناخت کامل دو طرف از یکدیگر بی اعتمادی بین زوجین بیشتر می باشد.

برای همین است که توصیه می شود قبل از ازدواج نسبت به طرف مقابل خود شناخت کافی پیدا کنید تا در آینده و در هنگام تشکیل زندگی مشترک با مشکل روبرو نشوید. مطمئن باشید که به طور حتم این مشکل با تلاش شما برای شناخت طرف مقابل قابل حل خواهد بود.

تجربیات فرد در گذشته:

تجربیات فرد در گذشته و به خصوص در دوره کودکی و یا نوجوانی هر یک می توانند دلیلی بر شک و عدم اعتماد به شریک زندگی در بزرگسالی باشند. حتی برای کسانی که برای بار دوم ازدواج کرده اند، عدم موفقیت در ازدواج اول و اعتماد بیجا به همسر اول می تواند تجربه ای باشد که باعث شک و عدم اعتماد به همسر دوم شود.

علاوه بر این مشکلات خانوادگی والدین فرد در گذشته و در دوران کودکی که مربوط به عدم اعتماد بین پدر و مادر بوده است از جمله دلایل عدم اعتماد یک فرد به شریک زندگی خود در آینده خواهد بود.

دلایل اجتماعی:

امروزه اجتماع با گذشته فرق کرده است و بسیاری از روابط اجتماعی نیز با تغییرات بزرگی روبرو بوده اند. به طور طبیعی می توان انتظار داشت که با توجه به شرایط موجود در جامعه شک و عدم اعتماد به همسر در مواردی مرتبط با معضلات اجتماعی باشد که به طور روزمره در مورد آنها می شنویم.

خیانت هایی که در جامعه و در اطرافیان ما به وقوع پیوسته است هر یک می توانند دلیلی برای شک ما به همسرمان باشد که در صورت عدم شناخت کافی زوجین از یکدیگر می تواند مشکل ساز شود.

برای همین شک و عدم اعتماد بین زوجین در خانواده ها علاوه بر ریشه های فردی، دارای ریشه های اجتماعی نیز می باشد که این عامل نیاز به تحلیل و بررسی بیشتری دارند.

دنیای مجازی:

یکی دیگر از عواملی که باعث شک افراد می شود، گسترش استفاده از دنیای مجازی می باشد که گاهی با اشاعه رفتارهای هنجارشکنانه سعی در تغییر در بسیاری از جنبه های زندگی فردی و اجتماعی ما دارند.

امروزه در دنیای مجازی و حتی از طریق فیلم ها و سریال ها ممکن است که افراد با افزایش شک به مورد همسر خود مواجه شوند.

به همین دلیل است که گاهی رفع این معضل نیاز به واکاوی دلایل به وجود آمدن آن داشته و شاید نیازمند مشاوره با متخصص خانواده و یا سایر افراد آشنا با مشکلات مرتبط با زندگی زناشویی داشته باشد.

چگونه می توانیم شک را درمان کنیم؟

درمان شک زوجین

به طور حتم با توجه به دلیل به وجود آمدن شک و ریشه حس بی اعتمادی بین زوجین می توان تا حد زیادی موفق به درمان آن شد. برای همین اولین مرحله برای درمان شک پی بردن به علت به وجود آمدن آن می باشد.

در مراحل بعد است که باید از راهکارهای مناسب برای رفع آن استفاده نمود (که البته همواره کار ساده ای نیست).

برای کمک گرفتن از مشاوره های نتیجه بخش از متخصصان روانشناس و روانپزشک سایت دارو و درمان ، به لینک مراجعه نمایید.

سعی کنید تا دلیل شک همسرتان را پیدا کنید؟

خود شما اولین فردی هستید که می تواند به درمان شک و شبهه های همسرتان کمک کند. در صورتی که فکر می کنید شک ها همسرتان بی مورد بوده و دلیل برای آن وجود ندارد، سعی کنید بفهمید که آیا شک های او به دلیل علاقه وافری است که به شما دارد، و یا این که سابقه خانوادگی و یا سایر عوامل ذکر شده در بالا باعث شک او به شما شده است.

با این کار بهتر خواهید توانست با او ارتباط برقرار کنید و او را در مورد بی دلیل بودن شک هایی که دارد توجیه کنید.

سعی کنید با هم حرف بزنید و بدون لجبازی و نادیده گرفتن نگرانی های یکدیگر سعی در ایجاد جوی سرشار از اعتماد دو جانبه داشته باشید.

توجه داشته باشید که عدم توجه به نگرانی های طرف مقابل به منزله بی احترامی به او خواهد بود و همان طور که گفته شد در صورت بی توجهی به این ارزش ها بنیان خانواده در خطر قرار خواهد گرفت.

پس سعی کنید با کمی توجه به طرف مقابل و صرف زمان برای صحبت کردن، با نادیده گرفتن حس لجبازی و پرخاشگری (که به راحتی خواهد توانست بسیاری از مشکلات شما را حل کند) آینده ای بهتری برای خود و فرزندانتان ایجاد کنید.

به قوانین زندگی مشترک احترام بگذارید.

احترام به قوانین زندگی مشترک

زندگی مشترک قوانین خاصی برای خود دارد که هر یک از دو طرف باید به طور معقول آنها را پذیرفته و به آنها احترام بگذارند. برای مثال مردها باید برای کار به بیرون از خانه بروند و هر مردی به طور معمول قبل از تشکیل زندگی مشترک شغل خاصی داشته که امکان امرار معاش را برای او فراهم کرده است.

بسیار روشن است که در صورتی که شغل همسر شما از نظر عرف جامعه و از نظر قانونی مشکلی نداشته باشد نمی توانید تقاضای تغییر شغل او را بدهید (صرفا به خاطر این که به او شک دارید).

پس توجه داشته باشید که زن و شوهر اگر چه به یکدیگر بسیار نزدیک هستند، اما محدوده هایی در زندگی هر یک وجود دارد که در ارتباط با شغل، خانواده، دوستان و گذشته فرد می باشد و شک بی مورد در ارتباط با آنها درست نمی باشد.

بیان حقایق و عدم پنهان کاری:

بیان حقایق و عدم پنهانکاری

گاهی دیده می شود که پنهان کاری و یا عدم بیان حقایق باعث به وجود آمدن مشکلات بزرگ تری برای خانواده ها در آینده می شود.

بسیاری از زوجین هستند که به دلیل عدم بیان حقایق ساده و پنهان کاری در مورد مسائل جزئی باعث شده اند که طرف مقابل اعتماد کافی به شریک زندگی خود نداشته باشد و حتی تصور کند که پنهان کاری ها محدود به مسائل جزئی نیست و مسائل مهم ترین وجود دارد که فرد از آنها بی اطلاع است.

به همین دلیل است که دروغ را در خانواده یکی از عواملی می دانند که حتی می تواند بنیان خانواده ار سست کند و باعث حس بی اعتمادی شود. برای همین در زندگی خود باید با دروغ و پنهان کاری خداحافظی کنید و در عوض صداقت و شفافیت را جایگزین آنها نمایید.

محبت را فراموش نکنید.

محبت زوجین

ما در بخش قبل در مورد صداقت و شفافیت و اهمیت آن در دوام بنیان خانواده صحبت کردیم. در صورتی که شما بتوانید محبت را نیز مانند روزهای اول زندگی خود به طرف مقابل هدیه کنید، به طور حتم می توانید با احتمال بسیار زیادی زندگی خوبی را برای همیشه تجربه کنید.

زیرا که محبت باعث ایجاد ارتباطی گرم بین زن و شوهر شده و نه تنها برای زوج های جوان که برای زوج هایی که برای چند سال با هم زندگی کرده اند مهم بوده و باعث ایجاد فضایی سرشار از آرامش هنگام حضور در خانه خواهد شد.

مقالات مشابه

چرا برخی افراد زیر چشم خود گودی دارند؟
مدت زمان مطالعه : ۶ دقیقه

چرا برخی افراد زیر چشم خود گودی دارند؟

موارد مختلفی از جمله انواع آلرژی ها می توانند یکی از شایع ترین علت های گودی زیر چشم باشند، ...

آیا تریکوتیلومانیا واقعا یک اختلال روانی است؟
مدت زمان مطالعه : ۷ دقیقه

آیا تریکوتیلومانیا واقعا یک اختلال روانی ...

مشکلاتی که فرد در درون خود با آنها درگیر است، به صورت اتفاقات ناخوشایند بیرونی تظاهر پیدا ...

چگونه با سردرد میگرنی مقابله کنم؟
مدت زمان مطالعه : ۵ دقیقه

چگونه با سردرد میگرنی مقابله کنم؟

آیا می دانید میگرن چگونه درمان می شود و انواع مختلف میگرن چیست و سردرهای به وجود آمده ناشی ...

عمل لازک و لیزیک چشم و توصیه ها
مدت زمان مطالعه : ۷ دقیقه

عمل لازک و لیزیک چشم و توصیه ها

عمل لازک چشم یکی از عمل هایی است که باید با استفاده از لیزر بر روی قرنیه چشم انجام شود تا ...

آگهی‌ها
علاقه‌مندی
درج آگهی
کاربری
لوگو وب سایت دارو و درمان