دارو و درمان مجله سلامت

دانستنی دارو و درمان

آشنایی با 5 هورمون مهم بدن

هورمون ها پیام رسان های شیمیایی هستند که از جریان خون شما برای حرکت در سراسر بدن به بافت ها و اندام های شما استفاده می کنند. آیا می دانید بدن شما 50 نوع مختلف هورمون را در خود جای می دهد؟ آنها تعدادی از عملکردها از جمله متابولیسم، تولید مثل، رشد، خلق و خو و سلامت جنسی را کنترل می کنند.  اگر بدن شما مقدار بسیار کمی یا بیش از حد هورمون تولید می کند، می تواند شما را به شدت بیمار کند و شما را با تعدادی از مشکلات جدی سلامتی روبرو کند. در وب سایت دارو و درمان،  پزشکان جامع نگر برای شناسایی و حل مشکلات هورمونی خود را معرفی می کنند.

 پنج هورمون مهم و نحوه عملکرد آنها را در عملکرد خوب بررسی کنیم.

انسولین:

هورمون انسولین

هورمون ذخیره چربی ( انسولین ) توسط لوزالمعده (پانکراس) که در زیر معده قرار دارد، ترشح می شود و بسیاری از فرایندهای متابولیک را تنظیم می کند. این هورمون باعث می شود اندام، کبد و چربی شما بتوانند گلوکز را جذب کنند. اگر بدن شما انسولین کافی تولید نمی کند یا از آن به خوبی استفاده نمی کند، قند خون تجمع می یابد و می تواند شما را برای دیابت آماده کند.

ملاتونین:

هورمون کورتیزول

غده صنوبری در مغز شما ملاتونین تولید می کند، که در چرخه خواب/بیداری و ساعت داخلی بدن شما موثر است. با روشن شدن روز به تاریکی شب ، مغز سطح ملاتونین را افزایش می دهد تا شما را برای خواب آماده کند. وقفه در تاریکی طبیعی باعث کاهش سطح ملاتونین و کیفیت خواب می شود. به عنوان مثال، قرار گرفتن در اواخر شب در معرض نور آبی صفحه نمایش می تواند الگوهای خواب طبیعی را مختل کند.

استروژن:

هورمون استروژن

استروژن که به عنوان هورمون جنسی زنانه نیز شناخته می شود، توسط تخمدان های زن ترشح می شود. این یک عنصر مهم در رشد سینه، موهای ناحیه تناسلی و پهن شدن باسن است. استروژن علاوه بر تنظیم قاعدگی در زنان، در تشکیل استخوان، لخته شدن خون و سلامت پوست و ناخن ها نیز نقش دارد. اگر استروژن کم داشته باشید ، ممکن است خلق و خوی پایین یا افسردگی داشته باشید. هنگامی که سطح استروژن متغیر است، مانند یائسگی، ممکن است دچار گرگرفتگی، کاهش میل جنسی و افزایش وزن شوید.

تستوسترون:

هورمون تستوسترون

تستوسترون یک هورمون جنسی است که در بیضه های مرد و تخمدان های زن تولید می شود. این اغلب با میل جنسی همراه است، اما همچنین با توده عضلانی و استخوانی و توزیع سلول های چربی ارتباط تنگاتنگی دارد. سطح پایین تستوسترون باعث اختلال نعوظ، میل جنسی پایین، کاهش تولید مایع منی، از دست دادن ماهیچه ها و تراکم استخوان پایین می شود.

 کورتیزول:

کورتیزول هورمون استرس است. این یک سیستم هشدار طبیعی است که به شما اطلاع می دهد وقتی تحت فشار هستید. در حالی که هنگامی که باید از خطر قریب الوقوع آگاه باشید، مفید است، سطح مداوم بالای کورتیزول می تواند منجر به اضطراب، افزایش وزن، میگرن، مشکلات قلبی، تحریک پذیری، مه مغزی و اختلالات خواب شود.

 پزشکان دارو و درمان، می دانند که هورمون های متعادل برای سلامت کلی و سلامت شما ضروری هستند. ما با ید بدانیم تا سطح خون خود را برای کشف نقایص خود آزمایش کنیم، بنابراین می توانیم برنامه ای را تنظیم کنیم که ممکن است شامل هورمون درمانی، تغییر در شیوه زندگی، بهینه سازی عملکرد آدرنال و تیروئید و درمان جایگزینی هورمون باشد.

برای درمان هورمونی تخصصی و جامع که کیفیت زندگی شما را باز می گرداند، همین امروز با متخصصان وب سایت دارو و درمان آشنا شوید و از تخصص هریک اطلاعات کافی داشته باشید.

آگهی‌ها
علاقه‌مندی
درج آگهی
کاربری
لوگو وب سایت دارو و درمان