دارو و درمان مجله سلامت

دانستنی دارو و درمان

دستگاه بخور و فواید استفاده از آن

با رسیدن فصل سرما به دلیل خشکی هوا و عدم رطوبت مناسب، پوست بدن اغلب خشک و عدم لطافت می‌شود. مرطوب نگه‌داشتن هوا با استفاده از دستگاههای مناسب آن و همچنین بخور می‌تواند کمک رسان به رفع این عدم توازن و تعادل پوستی، در فصول سرد سال باشد. دستگاههای بخور مناسب انتخابی عالی برای ایجاد رطوبت در هوای محیط از جمله فضای اتاق است و این روزها طرفداران زیادی دارد. بخور در محیط اتاق خانه یا محل کار، باعث ایجاد شادابی پوست و تنفس بهتر در هوای مرطوب می‌شود.

فواید دستگاه بخور چیست؟

فواید دستگاه بخور و علت استفاده از آن

  • پیشگیری از آنفلوانزا

  • یکی از بهترین فواید دستگاه بخور، کاهش ابتلا به بیماری‌های فصلی از جمله آنفلوانزا است. طبق بررسی‌های انجام شده توسط محققان بر روی ویروس آنفلوانزا، دریافتند که با افزایش رطوبت ۴۰ درصدی هوا، ذرات ویروس به سرعت از فعالیت می‌افتند و آلودگی این ویروس‌ها به حداقل می‌رسد.
  •  جلوگیری از سرفه‌های خشک

دستگاه بخور-جلوگیری از سرفه خشک

افرادی هستند که در فصول سال دچار آلرژی می شوند و ممکن است سرفه‌های خشک داشته باشند و از این موضوع کلافه هستند، با استفاده از یک دستگاه بخور میزان رطوبت وارد شده به ریه‌ها را می توان افزایش داد و سرفه‌های خشک متاثر از آلرژی که تبدیل به سرفه خلط‌دار می‌شود را با استفاده از این دستگاه بخور، تعدیل کرده و تمام آلودگی‌ ریه‌ها در زمان کوتاهی از بدن خارج می‌شود.

  • درمان خروپف

دستگاه بخور-درمان خروپف

خشکی تنفس می تواند یکی از دلایل خروپف شدید باشد، می‌توان با مرطوب کردن فضای اتاق میزان خروپف را کاهش داد. با افزایش رطوبت توسط دستگاه بخور در شب، اغلب علائم  خروپف از بین می‌رود.

  • کاهش میزان حساسیت و آسم

بیماری آسم و تنگی نفس اغلب با فضای مرطوب و تنفس بهتر در این شرایط بسیار قابل کنترل است. اغلب افرادی که به آسم یا هرگونه بیماری تنفسی دیگری مبتلا هستند و یا از سینوزیت رنج می‌برند، خشکی هوا برایشان اصلا مناسب نیست در نتیجه داشتن یک دستگاه بخور برای این دسته از افراد کاملا ضروری به نظر می رسد.

 دستگاه بخور برای چه افرادی مناسب است؟

دستگاه بخور مناسب چه کسانی است؟

اگر از جمله افرادی هستید که بنا به هر دلیلی از خشکی پوست، سوزش چشم، خشکی راه گلو، حساسیت‌های مختلف، سرفه‌های مکرر، خونریزی مداوم از بینی، سردردهای سینوسی و یا لب‌های ترک خورده رنج می‌برید، توصیه می‌شود حتما یک دستگاه بخور برای خانه و محل کار خود تهیه کنید زیرا تمام علائم ذکر شده به خاطر عدم وجود رطوبت لازم در هوا است که دستگاه بخور کمبود رطوبت در فضا را جبران می‌کند.

انواع دستگاه بخور:

انواع دستگاه بخور

  • دستگاه بخارساز:

    یکی از انواع دستگاه بخور که توسط نیرو الکتریسته بخار تولید می‌کند، دستگاه بخارساز است. این دستگاه بخار سرد تولید می‌کند اما توجه داشته باشید هیچ گاه به صورت طولانی مدت پوست خود را در معرض دستگاه بخارساز قرار ندهید زیرا ممکن است در خطر سوختگی پوست قرار بگیرید. همچنین بهتر است این دستگاه در معرض کودکان قرار نگیرد.
  •  دستگاه بخور ماورای صوت:

این دستگاه برای تولید بخار به جای نیرو الکتریسته از ارتعاش استفاده می‌کند.

  •  دستگاه تبخیر کننده:

این دستگاه برای مرطوب ساختن فضا، هوا را به درون آبی که در محفظه قرار دارد و در حال تبخیر است می‌دمد و به این صورت تمام فضا مرطوب می‌شود.

  • دستگاه بخور پروانه‌ای:

یکی از بهترین انواع دستگاه بخور که هیچ خطری برای کودکان ندارد مدل پروانه‌ای است که برای تبخیر آب هیچگونه حرارتی تولید نمی‌کند بلکه با استفاده از چرخش دیسک‌هایی که درون آن قرار دارد آب را تبخیر می‌کند.

  • دستگاه بخور مرکزی:

این دستگاه برای فضاهای بزرگی مانند اداره می‌تواند مناسب باشد زیرا می‌توان دستگاه را به یک سیستم تهویه هوا مرکزی متصل کرده تا کل فضا مرطوب شود.

برای دیدن مقالات و آشنایی با پزشکان متخصص به دارو و درمان مراجعه نمایید.

آگهی‌ها
علاقه‌مندی
درج آگهی
کاربری
لوگو وب سایت دارو و درمان