دارو و درمان مجله سلامت مقالات دارو و درمان

فواید مصرف ویتامین C چیست؟

به گفته کارشناسان ، ویتامین C یکی از ایمن ترین وموثرترین ویتامین و مواد معدنی است. ممکن است برای درمان سرماخوردگی نباشد، اما مفید بودن ویتامین C ممکن است بنابر خاصیت آن یعنی محافظت در برابر نقص سیستم ایمنی بدن، بیماری های قلبی- عروقی، نقص سلامتی قبل از تولد، بیماری های چشمی و حتی چین و چروک پوست باشد. میزان مصرف حداکثری (یا حداکثر مقداری که می توانید در روز مصرف کنید و احتمالاً آسیبی نخواهد رساند) برای افراد بزرگسال 2000 میلی گرم در روز است.

عملکرد و مکانیسم ویتامین C در بدن:

عملکرد و مکانیسم ویتامین سی در بدن

یک مطالعه اخیر منتشر شده است و بیش از 100 مطالعه را در طول 10 سال مورد بررسی قرار داده است، که لیستی رو به رشد، از مزایای احتمالی ویتامین C را نشان می دهد.

 محققی، در همین مورد، اظهار دارد که: "ویتامین C مرکز توجه قرار گرفت و دلیل خوب و قابل تحقیقی نیز داشت. سطح بالای ویتامین C در خون ممکن است نشانگر تغذیه ای ایده آل برای سلامت کلی باشد." "هرچه بیشتر ویتامین C را مطالعه کنیم ، درک ما در مورد تنوع آن در محافظت از سلامت ما، از بیماری های قلبی عروقی ، سرطان ، سکته مغزی ، سلامت چشم و ایمنی طولانی تر بیشتر است."

ایشان خاطرنشان می کند: "اما ،" دوز ایده آل ممکن است بیشتر از رژیم غذایی توصیه شده باشد. "

عوارض مصرف بالای ویتامین C:

عوارض مصرف بالای ویتامین سی

اکثر مطالعاتی که انجام دادند، روزانه 500 میلی گرم ویتامین C برای دستیابی به نتایج سلامتی استفاده می کردند. این مقدار بسیار بالاتر از RDA 75-90 میلی گرم در روز برای بزرگسالان است. بنابراین ، گفته می شود: مگر اینکه بتوانید مقدار زیادی میوه و سبزیجات بخورید، ممکن است نیاز به مکمل غذایی ویتامین C داشته باشید. آنها پیشنهاد می کنند 500 میلی گرم در روز، علاوه بر خوردن پنج وعده میوه و سبزیجات، مصرف کنید.

آن محققان میگویند: "برای اکثر مردم استفاده از وعده های مورد نیاز میوه و سبزیجات مورد نیاز به طور مداوم عملی نیست، در حالی که مصرف مکمل روزانه یک بار، بی خطر، موثر و آسان است." او همچنین خاطرنشان می کند که تنها 10 تا 20 درصد از بزرگسالان روزانه 9 وعده میوه و سبزیجات دریافت می کنند.

  

مکمل 500 میلی گرمی هیچ مضرات قابل توجهی ندارد ، مگر اینکه برخی از انواع آن ممکن است معده را تحریک کند. به همین دلیل است که محققان توصیه می کنند که از این ویتامین باکتری غیر اسیدی استفاده کنید. آنها می گویند: "حداکثر استفاده برای ویتامین C, 2000 میلی گرم در روز است، و سابقه مطمئن با شواهد درست وجود دارد که نشان می دهد مصرف روزانه 500 میلی گرم بی خطر و بدون مشکل است."

با این حال ، سخنگوی انجمن رژیم غذایی آمریکا، پیشنهاد می کند قبل از مصرف مکمل ها بهترین کار را برای مصرف بیشتر میوه و سبزیجات در رژیم غذایی خود انجام دهید.

 آنها می گویند: "سعی کنید روزانه 9 وعده میوه و سبزی بخورید، زیرا یک دوز سالم ویتامین C همراه با مقدار زیادی ویتامین ، مواد معدنی و مواد شیمیایی گیاهی مفید برای پیشگیری از بیماری ها و سلامت کلی دریافت خواهید کرد."

 در حالی که یک فنجان آب پرتقال یا نصف فنجان فلفل قرمز برای تامین ویتامین C بدن شما کافی است، در اینجا همه غذاها و نوشیدنی هایی که برای رسیدن به 500 میلی گرم (میلی گرم) نیاز دارید مصرف کنید، ذکر شده :

 

طالبی ، 1 فنجان (8 اونس): 59 میلی گرم

آب پرتقال ، 1 فنجان: 97 میلی گرم

کلم بروکلی، پخته ، 1 فنجان: 74 میلی گرم

کلم قرمز ، 1/2 فنجان: 40 میلی گرم

فلفل سبز ، 1/2 فنجان ، 60 میلی گرم

فلفل قرمز ، 1/2 فنجان ، 95 میلی گرم

کیوی ، 1 متوسط: 70 میلی گرم

آب گوجه فرنگی ، 1 فنجان: 45 میلی گرم.

نقش ویتامین C در بدن:

نقش ویتامین سی در بدن

ویتامین C ، که به نام اسید اسکوربیک نیز شناخته می شود، برای رشد، توسعه و ترمیم تمام بافت های بدن ضروری است. این ماده در بسیاری از عملکردهای بدن از جمله تشکیل کلاژن ، جذب آهن ، عملکرد مناسب سیستم ایمنی بدن ، ترمیم زخم و حفظ غضروف ، استخوان ها و دندان ها نقش دارد.

 ویتامین C یکی از بسیاری از آنتی اکسیدان ها است که می تواند در برابر آسیب ناشی از مولکول های مضر به نام رادیکال های آزاد و همچنین مواد شیمیایی سمی و آلاینده هایی مانند دود سیگار و غیره ...محافظت کند. رادیکال های آزاد می توانند در ایجاد شرایط سلامتی مانند سرطان ، بیماری های قلبی و آرتروز ایجاد شده و به ایجاد آن کمک کنند.

 ویتامین C در بدن ذخیره نمی شود (مقادیر اضافی دفع می شود) ، بنابراین مصرف بیش از حد آن نگران کننده نیست. اما همچنان مهم است که از حد مجاز بالای 2000 میلی گرم در روز تجاوز نکنید تا از ناراحتی معده و اسهال جلوگیری شود.

 ویتامین های محلول در آب باید به طور مداوم در رژیم غذایی برای حفظ سطوح سالم وجود داشته باشد. میوه ها و سبزیجات غنی از ویتامین C را به صورت خام بخورید یا آنها را با حداقل آب بپزید تا مقداری از ویتامین محلول در آب موجود در آب آشپزی از دست ندهید.

ویتامین C به صورت خوراکی و هم به صورت قرص (معمولا" قرص جوشان) به راحتی جذب می شود و هنگامی که این دو با هم استفاده شوند می تواند جذب آهن را افزایش دهد.

کمبود ویتامین C نسبتاً نادر است و عمدتا در بزرگسالان مبتلا به سوء تغذیه مشاهده می شود. در موارد شدید، می تواند منجر به اسکوربوت شود، که با ضعف، کم خونی، کبودی، خونریزی و لق شدن دندان ها مشخص می شود.

فواید ویتامین C برای سلامتی

طبق تحقیقات اخیر ، ویتامین C ممکن است مزایای سلامتی را در موارد زیر ارائه دهد:

 استرس. کمبود ویتامین C می تواند با بسیاری از بیماری های مانند استرس همراه باشد. این اولین ماده مغذی است که در افراد الکلی ، سیگاری ها و افراد چاق کاهش می یابد. و از آنجا که ویتامین C یکی از مواد مغذی حساس به استرس است ، محققی می گوید حفظ سطح ویتامین C می تواند یک شاخص ایده آل برای سلامت کلی باشد.

سرماخوردگی. وقتی صحبت از سرماخوردگی می شود ، ویتامین C یک درمان نیست ، اما برخی مطالعات نشان می دهد که ممکن است به جلوگیری از عوارض جدی تر کمک کند. آن محقق می گوید: شواهد خوبی وجود دارد که مصرف ویتامین C برای سرماخوردگی و آنفولانزا می تواند خطر ابتلا به عوارض بعدی مانند ذات الریه و عفونت های ریه را کاهش دهد.

 سکته مغزی. اگرچه تحقیقات ضد و نقیض بوده است ، یک مطالعه در مجله American of Clinical Nutrition نشان داد افرادی که بیشترین غلظت ویتامین C را در خون خود دارند 42٪ کمتر از سکته مغزی در مقایسه با افرادی که دارای کمترین غلظت هستند. دلایل این امر کاملاً روشن نیست. اما آنچه واضح است این است که افرادی که مقدار زیادی میوه و سبزیجات مصرف می کنند، سطح ویتامین C بیشتری در خون دارند.

محققی در این زمینه گفت: "افرادی که میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می کنند، نه تنها سطوح بالاتری از ویتامین C در خون دارند، بلکه میزان دریافت سایر مواد مغذی بالقوه برای سلامتی مانند فیبر و سایر ویتامین ها و مواد معدنی نیز بیشتر است."

 پیری پوست. ویتامین C بر سلول های داخل و خارج بدن تأثیر می گذارد و خواص آنتی اکسیدانی آن می تواند در مورد پیری مفید باشد. مطالعه ای که در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد، ارتباط بین دریافت مواد مغذی و پیری پوست را در 4،0.25 زن 40 تا 74 ساله بررسی کرد. مشخص شد که مصرف بیشتر ویتامین C با احتمال کمتر ظاهر چین و چروک ، خشکی پوست و ظاهر پیری بهتر پوست همراه است. علاوه بر این، درمان های موضعی با ویتامین C در برخی از مطالعات برای کاهش چین و چروک نشان داده شده است

مطالعات دیگر نشان داده اند که ویتامین C همچنین ممکن است:

التهاب را کاهش دهد.

ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان و بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

مقالات مشابه

چه ساختارهایی در زانو مستعد آسیب هستند؟
مدت زمان مطالعه : ۸ دقیقه

چه ساختارهایی در زانو مستعد آسیب هستند؟

هنگام نشستن و بلند شدن مجموعه ای از غضروف ها و رباط ها و سایر بخش های زانو در یک حرکت هماه ...

همه چیز درباره هورمون ها ناظران روح و جسم انسان
مدت زمان مطالعه : ۸ دقیقه

همه چیز درباره هورمون ها ناظران روح و جس ...

آیا می دانید که هورمون ها ناظران روح و جسم انسان هستند یا اینکه می دانید هر یک از آنها از ...

آیا تریکوتیلومانیا واقعا یک اختلال روانی است؟
مدت زمان مطالعه : ۷ دقیقه

آیا تریکوتیلومانیا واقعا یک اختلال روانی ...

مشکلاتی که فرد در درون خود با آنها درگیر است، به صورت اتفاقات ناخوشایند بیرونی تظاهر پیدا ...

چگونه سندرم پیش از قاعدگی را برطرف می کنید؟
مدت زمان مطالعه : ۴ دقیقه

چگونه سندرم پیش از قاعدگی را برطرف می کن ...

سندروم پیش از قاعدگی یکی از مشکلاتی که است که بسیاری از خانم ها آن را در طول زندگی خود تجر ...

آگهی‌ها
علاقه‌مندی
درج آگهی
کاربری
لوگو وب سایت دارو و درمان