دارو و درمان مجله سلامت مقالات دارو و درمان

واریس _ علائم و علل _ دارو و درمان

واریس یکی از مشکلات شایعی است که بیشتر در زنان دیده می شود، اما مردان نیز به این مشکل مبتلا می شوند. در اثر ابتلای فرد به واریس مشکلاتی در بازگشت خون به قلب به وجود می آید که گاهی نیازمند عمل جراحی خواهد بود.

با این وجود در مواردی هم می توان از درمان گیاهی واریس پا برای حل این مشکل استفاده کرد. با پیشرفت علم پزشکی امروزه امکان استفاده از پرتوهای لیزری برای درمان واریس نیز وجود دارد.

در این متن قصد داریم در مورد علائم واریس پا و نحوه درمان آن با استفاده از داروهای گیاهی و عمل جراحی و سایر روش ها بیشتر بیان کنیم و برای اطلاعات بیشتر به سایت دارو و درمان مراجعه نمایید.

واریس چیست؟

واریس چیست؟

واریس یکی از مشکلات ناشی از اختلال در جریان خون در رگ های پا است که همان طور که گفته شد بیشتر در زنان دیده می شود و می تواند با علائم مختلفی همراه باشد. علائم واریس بیشتر در پشت پای فرد مبتلا خود را بروز می دهند و با نزدیک شده رگ ها و تغییر در آنها می توانند با درد همراه باشند.

اگر چه بسیاری از این علائم شناخته شده هستند، اما ما در ادامه نگاهی به علائم واریس خواهیم داشت تا در صورت ابتلای خود و یا اطرافیان بهتر بتوانید موفق به تشخیص آن شوید.

علائم واریس پا

علائم واریس پا متعدد هستند و در بسیاری از موارد تشخیص این بیماری با توجه به شناخته بودن علائم واریس پا چندان سخت نیست.

نکته: شما می توانید در صورت بروز هر گونه مشکلی در رگ های خونرسانی در پا و مشاهده علائم واریس پا با پزشک خود مشورت کنید تا در مورد ابتلا به این عارضه اطمینان حاصل کرده و راه درمانی مناسب را برای حل مشکل خود انتخاب کنید.

ظاهر تیره یا آبی رگ پا

یکی از علائمی که با چشم می توان آن را مشاهده کرد تغییر ظاهر رگ ها در پشت پا می باشد که به رنگ تیره در خواهند آمد و در مواردی هم رنگ آنها آبی خواهد شد. این تغییر رنگ رگ های پا به دلیل عدم توان کارکرد درست رگ ها برای باز گرداندن خون به قلب می باشد.

برامدگی پر پیچ و خم رگ ها

برآمدگی پرپیچ و خم رگها

در صورتی که رگ های پای شما برجسته شده و با پیچ  و خم زیادی قابل مشاهده باشند این می تواند از علائم واریس پا باشد. در بسیاری از موارد این علامت نشان دهنده ابتلای فرد به واریس می باشد.

احساس سنگینی پا

یکی دیگر از علائم که بیشتر می توان آن را در هنگام شب حس نمود، سنگین شدن پاها است که در کنار سایر علائم واریس پا می تواند به تشخیص بیماری کمک کند.

تورم و سوزش پا

به طور حتم برامدگی رگ ها در موارد زیادی با تورم در پا همراه خواهد بود و این امر می تواند به همراه خود سوزش پا و گرفتگی در بخش پایین پا را به همراه داشته باشد.

درد در ناحیه پا

در نهایت بسیاری از بیمارانی که به واریس مبتلا هستند و به خصوص خانم ها که با احتمال بالاتری به واریس مبتلا می شوند از درد واریس رنج می برند. این درد را می توان جزو علائم واریس پا دانست.

بسیاری از بیماران به دلیل همین درد در ناحیه پا است که به پزشک مراجعه می کنند و به دنبال راهی برای درمان واریس پا هستند.

ما در بخش های بعد در ارتباط با روش های درمان این عارضه مانند عمل واریس پا و یا درمان گیاهی واریس پا صحبت خواهیم کرد. اما قبل از آن اشاره ای به سایر علائم واریس پا خواهیم کرد:

خارش رگ ها در پا

تغییر رنگ پوست پا

خستگی بیمار

تورم در محل مچ های پا

خونریزی پا در اثر صدمات جزئی

مشکل در ایستادن برای طولانی مدت

ابتلا به سندرم پاهای بی قرار (در درصدی از بیماران واریسی دیده می شود)

اگزمای رگ ها که با خشک شدن و یا قرمز شدن ناحیه آسیب دیده در پا همراه است.

در صورتی که از هر یک از علائم بالا رنج می بردی بهتر است که با پزشک مشورت کنید تا درمان مناسب را پس از تشخیص علت اصلی بیماری به شما توصیه کند.

نکته: باید توجه داشته باشید که واریس نوعی بیماری است که به مرور زمان بدتر می شود و برای همین باید هر چه زودتر نسبت به درمان و یا کنترل آن با روش های مناسب اقدام کنید تا در آینده شاهد مشکلات بزرگ تر نباشید.

بیشتر بخوانید

 

نارسایی قلبی و انواع آن را بیشتر بشناسیم

عمل واریس پا

واریس پا

عمل یکی از روش های درمان واریس پا می باشد. در صورتی که بیماری در مراحل حاد قرار داشته باشد و بدون خارج کردن رگ های آسیب دیده امکان درمان وجود نداشته باشد پزشک ممکن است توصیه به استفاده از عمل واریس پا برای درمان آن بنماید.

این عمل معمولاً برای بیش از یک ساعت به طول خواهد انجامید و پس از این که مشخص شد کدام یک از رگ های پا مبتلا به واریس شده و باید درمان شوند توسط پزشک جراح انجام می شود.

اگر چه عمل واریس پا روش قابل اطمینانی برای درمان واریس برای بسیاری از بیماران است، اما توجه داشته باشید که عمل جراحی می تواند عوارضی برای پا به همراه داشته باشد. به همین دلیل امروزه استفاده از روش های مدرن تر برای درمان واریس مانند لیزر نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

لازم به ذکر است که انواع عمل جراحی پیشرفته برای درمان واریس پا مورد استفاده قرار می گیرد که معمولاً با بیهوشی و بی حس کردن نخاع انجام خواهد شد.

از جمله آنها جراحی اندوسکوپی واریس پا است که در آن از یک دوربین پیشرفته برای مشاهده رگ ها استفاده می شود و پس از شناسایی رگ های واریسی اقدامات لازم برای بستن رگ های واریسی صورت می پذیرد.

بیماران پس از عمل واریس پا معمولاً از باند یا جوراب واریس که شاید برای بارها نام آن را شنیده باشید استفاده می کنند.

آیا عمل واریس پا به همه بیماران توصیه می شود؟

به طور حتم همه بیماران نمی توانند از عمل واریس پا برای درمان خود استفاده کنند و به خصوص در سالمندان و یا افراد دارای شرایط خاص مانند زنان باردار و یا بیماران مبتلا به مشکلات قلبی عروقی استفاده از عمل جراحی ممکن است چندان مناسب نباشد.

روش های مختلفی مانند استفاده از جوراب واریس به طور دائم یکی از روش هایی بود که به کسانی که مبتلا به این عارضه بودند توصیه می شد. اما امروزه می توان از لیزر واریس نیز برای واریس پا و درمان آن استفاده نمود.

نکته مهم:

واریس پا و درمان آن می تواند با استفاده از داروهای گیاهی نیز انجام شود که در بخش های بعد در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد. با توجه به خطرات واریس پا که به مرور زمان بیشتر می شود توصیه می کنیم که در همان مراحل اولیه با استفاده از روش های درمان گیاهی واریس پا سعی در حل این مشکل داشته باشید.

بیشتر بخوانید

شایع ترین آسیب زانو چیست؟

درمان گیاهی واریس پا

انواع داروها و مواد گیاهی هستند که می توانند برای درمان گیاهی واریس پا مورد استفاده قرار گیرند و هر یک از آنها نیز ممکن است مزایای و تاثیر مثبت منحصر به خود را داشته باشند.

به طور کلی درمان گیاهی واریس پا یک مزیت بزرگ و مهمی که دارد در عدم وجود عوارض جانبی در استفاده از گیاهان می باشد که بسیاری از افراد مبتلا به واریس را متمایل به استفاده از این روش ها نموده است.

نکته: اگر چه امکان درمان گیاهی واریس پا همواره با استفاده از داروهای گیاهی وجود ندارد، اما شما هم می توانید با استفاده از این مواد گیاهی تاثیر آن را بر واریس پا و درمان آن مورد بررسی قرار دهید.

درمان گیاهی واریس پا با سرکه سیب

سرکه سیب یکی از مواد غذایی مفید است که می تواند در بلند مدت از شدت واریس پا بکاهد و به همین دلیل می تواند تاثیر مثبتی بر درمان واریس پا داشته باشد.

به این منظور می توانید از سرکه سیب هم به طور خوراکی و هم برای ماساژ پاها استفاده کنید. این کار را برای دو بار در روز انجام دهید و تاثیر آن را بر روی واریس پا و درمان آن امتحان کنید.

در هر صورت سرکه سیب عارضه ای برای اکثر بیماران نخواهد داشت و استفاده از آن حتی در صورت تاثیر اندک مثبت خواهد بود. با این وجود در صورتی که به ترشیجات و سرکه حساس هستید شاید بهتر باشد از سرکه سیب استفاده نکنید.

درمان گیاهی واریس پا با فلفل قرمز

درمان واریس با فلفل قرمز

فلفل قرمر دارای میزان بالایی ویتامین سی می باشد و به همین دلیل است که می تواند برای سلامتی انسان بسیار مفید باشد. علاوه بر این در فلفل ترکیبات دیگری وجود دارد که ضد التهاب بوده و می توانند تورم پا را کاهش دهند.

برای همین می توانید از فلفل استفاده کنید و تاثیر آن را بر واریس و درمان آن مورد بررسی قرار دهید. البته برای مدت دو ماه یا بیشتر باید به طور مداوم از فلفل قرمز استفاده کنید.

روغن زیتون و درمان گیاهی واریس پا

روغن زیتون یکی از بهترین روغن های گیاهی است که دارای خواص بسیار زیادی می باشد و امکان استفاده از آن به صورت خوراکی و برای ماساژ پوست وجود دارد.

روغن زیتون می تواند علاوه بر واریس پا و درمان آن برای درمان بسیاری از مشکلات مانند کمر درد و یا مشکلات پوست مورد استفاده قرار گیرد.

به این منظور لازم است که از این روغن برای ماساژ پوست خود استفاده کنید. این کار باعث افزایش جریان خون در پا و بهبود وضعیت آن خواهد شد.

روغن زیتون درمان واریس

درمان گیاهی واریس با سیر

سیر یکی از مواد غذایی بسیار مفید برای سلامت انسان است که ضد التهاب بوده و می تواند با بسیاری از عوامل بیماری زا مبارزه کند. اما می توان از سیر برای واریس پا و درمان آن نیز استفاده کرد.

به این منظور بهتر است که سیر را در رژیم غذایی خود بگنجانید و علاوه بر آن از سیر به همراه روغن زیتون برای ماساژ پا ستفاده کنید. استفاده از پودر سیر برای ماساژ به همراه روغن زیتون می تواند روش مناسب تری برای ماساژ پوست باشد.

برای افزایش تاثیر این ترکیب بهتر است پس از استفاده از پودر سیر و روغن زیتون روی پا را با پارچه یا کتان ببندید.

بلوط و درمان گیاهی واریس پا

شاه بلوط و یا بلوط را می توان برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی مورد استفاده قرار داد و بسیاری از خانم ها هستند که از این ماده غذایی گیاهی به وفور استفاده می کنند.

بلوط و شاه بلوط می تواند به دلیل دارا بودن اثرات ضد التهابی خود از تورم پاها کم کرده و بر واریس پا و درمان آن تاثیر مثبتی داشته باشد.

علاوه بر این در شاه بلوط هندی می توان ترکیبات موثری یافت که برای سلامت رگ ها بسیار مفید بوده و از واریس پا و شدت آن خواهند کاست.

درمان واریس پا با بلوط

استفاده از سبزیجات

سبزیجات می توانند باعث درمان بسیاری از بیماری ها شوند و به خصوص با توجه به این که افراد دارای اضفه وزن بیشتر به واریس مبتلا می شوند می توان استفاده از سبزیجات را برای کاهش خطرات واریس پا و کنترل وزن بیماران توصیه نمود.

انواع سبزیجات و به خصوص جعفری برای واریس پا و درمان آن بسیار مناسب هستند و شما می توانید به صورت خوراکی از آنها برای بهبود وضع جسمانی خود استفاده کنید. به طور حتم رژیم غذایی مناسب برای درمان گیاهی واریس پا بسیار کمک کننده خواهد بود.

علاوه بر این عده ای توصیه می کنند که از گلاب به همراه جوشانده جعفری بر روی موضع آسیب دیده در پا استفاده کنید. برای این کار جعفری را جوشانده و پس از سرد شدن آب آن را با کمی گلاب مخلوط و با استفاده از پنبه بر روی محل آسیب دیده در پاهای خود بگذارید.

لازم به ذکر است که داروهای گیاهی و میوه ها و سبزیجات متعددی هستند که می توانند در کاهش علائم واریس پا موثر باشند و برای همین می توانید در خانه با استفاده از این مواد تاثیر آنها را بر واریس پا و درمان آن امتحان کنید و در صورت موثر بودن به استفاده از آنها ادامه دهید.

در پایان امیدوار هستیم که مطالب گفته شده به شما کمک کند تا با کاهش علائم واریس پا و کنترل آن زندگی بهتری را تجربه کنید.

 

 

مقالات مشابه

مدیریت درد مزمن : چگونه روانشناسان می توانند به درد کمک کنند؟
مدت زمان مطالعه : ۴ دقیقه

مدیریت درد مزمن : چگونه روانشناسان می تو ...

شاید برای بارها در مورد درد و مشکلات ناشی از آن شنیده باشید، اما تا به حال به روانشناسی در ...

در اتاق عمل از چه تجهیزاتی استفاده می شود؟
مدت زمان مطالعه : ۸ دقیقه

در اتاق عمل از چه تجهیزاتی استفاده می شو ...

آیا در مورد تجهیزات پزشکی اتاق عمل و کاربردی که هر یک از آنها دارند اطلاع کافی دارید؟ و آی ...

عمل ليزيك چشم, نحوه انجام,عوارض و خطرات
مدت زمان مطالعه : ۷ دقیقه

عمل ليزيك چشم, نحوه انجام,عوارض و خطرات

عمل لیزیک چشم یکی از عمل هایی است که با استفاده از لیزر بر روی چشم انجام می شود تا مشکلات ...

روانشناسی اعتیاد و پیشگیری از عود اعتیاد
مدت زمان مطالعه : ۴ دقیقه

روانشناسی اعتیاد و پیشگیری از عود اعتیاد

شاید تا به حال برای بارها در مورد اعتیاد و مشکلاتی که با خود به همراه دارد شنیده باشید اما ...

آگهی‌ها
علاقه‌مندی
درج آگهی
کاربری
لوگو وب سایت دارو و درمان