دارو و درمان مجله سلامت مقالات دارو و درمان

کدام هورمون ها شما را جوان تر نشان می دهند؟

آیا در مورد اثر هورمون ها بر زیبایی پوست شنیده اید و می دانید که هورمون ها چگونه می توانند چهره را تغییر داده و به عنوان مثال پوست صورت نرم تر و یا زیباتر جلوه دهند؟

هورمون ها نقش بسیار مهمی در بدن دارند و برای همین است که در بسیاری از سازوکارهای بدن دخالت داشته و در صورت اختلال در ترشح آنها مشکلات بزرگی برای ما به وجود خواهد آمد. اما بسیاری از افراد هستند که در مورد تاثیر هورمون ها بر سلامت و زیبایی پوست اطلاعات زیادی ندارند و به دنبال آگاهی از نقش هورمون ها بر پوست، مو و زیبایی انسان می باشند.

در این راستا سوالات مهمی وجود دارد که باید به آنها پاسخ داده شود تا بتوان به عملکرد و تاثیر هورمون ها بر زیبایی پوست پی برد. تعدادی از این سوال ها عبارت هستند از:

  • چه هورمون هایی زیبایی را افزایش می دهند؟
  • آیا هورمون ها می توانند پوست را بهبود بخشند؟
  • آیا هورمون های شما را زیباتر می کنند؟
  • کدام هورمون ها پوست شما را نرم می کنند؟
  • آیا استروژن چهره را تغییر می دهد؟

ممکن است این سوالات و سوالات مشابه دیگری در مورد اثر هورمون ها بر زیبایی پوست باشند که ذهن شما را مشغول کرده باشند. ما در این متن تلاش خواهیم کرد تا شما را به طور خلاصه با اثر هورمون ها بر زیبایی پوست آشنا کنیم و نکات مفیدی را در این رابطه در اختیار شما قرار دهیم . برای مشاهده پزشکان متخصص و مطالب مفید دیگر به وب سایت دارو و درمان مراجعه نمایید.

آیا اثر هورمون ها بر زیبایی پوست چشمگیر است؟

قبل از این که در مورد اثر هورمون ها بر زیبایی پوست صحبت شود باید بدانید که هورمون ها ترکیباتی هستند که در بدن انسان تولید می شوند و نقش بسیار موثری در بسیاری از تغییراتی که در بدن انسان صورت می پذیرد، دارند. استروژن زنان بیشتر از مردان است. مردان تستوسترون بیشتری نسبت به زنان دارند.

شاید تمرکز بسیاری از افراد بر روی تاثیراتی باشد که هورمون ها از نظر جنسی بر بدن انسان دارند و به این جنبه بیشتر اهمیت می دهند. این در حالی است که تاثیر هورمون ها بر کلیه بخش های بدن فراتر از تاثیرات جنسی می باشد و از جمله می توان اثر هورمون ها بر زیبایی پوست را نام برد که نیازمند بررسی بسیار بیشتری به منظور پی بردن به مکانیزم اثر هورمون ها بر زیبایی پوست می باشد.

در پاسخ به سوال هایی مانند میزان اثر هورمون ها بر زیبایی پوست می توان گفت که به طور حتم این ترکیبات هورمونی نقش قابل ملاحظه ای بر سلامت پوست و بر سلامت کل بدن دارند و باید به میزان متعادل در بدن انسان ترشح شوند تا ضامن شادابی و طراوت پوست و سلامت کلیه اندام بدن انسان باشند. در ادامه به این مباحث با ذکر جزئیات بیشتری پرداخته خواهد شد.

کاهش هورمون ها و پیری پوست

قبل از این که به بررسی این موضوع بپردازیم که چه هورمون هایی زیبایی پوست را افزایش می دهند و یا موارد مشابه بپردازیم، بهتر است تا نگاهی به تاثیر کاهش هورمون ها بر روند پیری پوست نماییم. این بررسی به طور حتم می تواند در درک بهتر اثر هورمون ها بر زیبایی پوست به ما کمک کند.

در واقع یکی از مهم ترین مولفه هایی که بنا به نظر عده ای از متخصصان باعث شروع روند پیری پوست و پیری کلیه اندام بدن می شود کاهش ترشح هورمون ها می باشد که به خصوص در زنان امکان دارد با افزایش سن با شدت بیشتری کاهش داشته باشد.

تنوع هورمون ها

هورمون ها در اکثر موارد توسط غدد داخلی و درون ریز بدن ترشح می شوند و تنوع بالایی دارند برای همین بررسی تاثیر هر یک از آنها بر سلامت و شادابی پوست و یا سلامت بدن به راحتی در یک مقاله ممکن نیست.

بیشتر بدانیم

همه چیز در مورد هورمونها ناظران روح و جسم انسان

انواع هورمون

به طور کلی می توان هورمون ها را به هورمون های موثر در رشد و هورمون های جنسی و همچنین هورمون هایی که از غده تیروئید ترشح می شوند دسته بندی کرد.

در ادامه خواهیم گفت که کلیه این هورمون ها را می توان بر زیبایی و جوانی پوست موثر دانست.

چه هورمون هایی زیبایی را افزایش می دهند؟

در بخش قبل در مورد اثر هورمون ها بر زیبایی پوست و نقش کاهش آنها در پیری پوست صحبت شد. اما با توجه به تنوع بالایی که هورمون ها دارند ممکن است برای شما سوال باشد که چه هورمون هایی زیبایی پوست را افزایش می دهند؟ و تاثیر کدام یک از آنها بر پوست بیشتر است؟

اگر چه تاثیر هورمون ها در متابولیسم و فرایندهای داخلی بدن به خوبی شناخته شده است و کمبود و یا افزایش ترشح آنها بر بدن هر یک می تواند باعث یکی از اختلالات هورمونی شناخته شده شود، اما پاسخ به این سوال که چه هورمون هایی زیبایی پوست را افزایش می دهند؟ نیاز به بررسی علمی بیشتر برای آشنایی با همه آنها دارد.

با این وجود ما در بخش های انتهایی نتایج مطالب جالبی را در مورد هورمون های استروژن و تستوسترون برای شما بیان خواهیم کرد.

اهمیت تعادل هورمون ها

در واقع افزایش بسیاری از هورمون ها بیش از حد نرمال و یا کاهش سطح آنها در سلول های بدن هر یک مشکلات جداگانه ای را برای شما به همراه خواهد داشت.

حال که به اهمیت حفظ تعادل هورمون ها در بدن انسان اشاره شد، در صورتی که با مشکلات پوستی مانند آکنه و ... مواجه باشید ممکن است برای شما مهم باشد که آیا هورمون ها می توانند پوست را بهبود بخشند؟ برای یافتن پاسخ این سوال با ما در ادامه همراه باشید تا با اثر هورمون ها بر زیبایی پوست بیشتر آشنا شوید.

آیا هورمون ها می توانند پوست را بهبود بخشند؟

اگر پوست شما مشکلی داشته باشد به طور حتم به دنبال راهی برای رفع مشکل پوست خود هستید و با توجه به مطالب گفته شده احتمالاً خواهید پرسید که آیا هورمون ها می توانند پوست را بهبود بخشند؟

در پاسخ باید گفت که در واقع اختلالات هورمونی می توانند ریشه بسیاری از مشکلات پوستی در افراد با ورود به سن بلوغ و یا با افزایش سن باشند. به همین دلیل با توجه به این که منشاء به وجود آمدن این مشکل ها اختلالات هورمونی مانند کاهش یا افزایش هورمون ها در بدن است، می توان گفت که هورمون ها می توانند پوست را بهبود بخشند.

در صورتی که با مشکلات پوستی درگیر هستید که باعث آزار شما می شوند و احتمال می دهید که منشا آنها اختلالات هورمونی باشد، بهتر است که با پزشک متخصص مشورت کنید تا ضمن بررسی دلیل به وجود آمدن مشکلات پوستی شما راه حل مناسب برای درمان را پیشنهاد کند.

از یک دیدگاه دیگر، با توجه به این که اختلالات هورمونی می توانند بدن را تحت تاثیر قرار دهند، افرادی که با این اختلالات مواجه هستند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های پوستی و یا حداقل عدم دارا بودن پوست شاداب و با طراوت قرار دارند.

هورمون استروژن

شاید تا به حال در مورد هورمون استروژن زیاد شنیده باشید و با تاثیر آن بر بدن خانم ها آشنا باشید. اگر چه تاثیرات این هورمون بیش از آنچه شما فکر می کنید بوده و نیاز به بررسی تخصصی تاثیرات آن بر بدن انسان ها می باشد. اما ما در ادامه به بررسی اثر هورمون استروژن خواهیم پرداخت تا به شما کمک کنیم تا با اثر هورمون ها بر زیبایی پوست و چهره انسان و به خصوص خانم ها بیشتر آشنا شوید و پاسخ تعدادی از سوالات بالا را که در زیر لیست شده اند به دست آورید. این سوالات عبارت هستند از:

  • آیا هورمونها شما را زیباتر می کنند؟
  • کدام هورمونها پوست شما را نرم می کنند؟
  • آیا استروژن چهره را تغییر می دهد؟

آیا هورمونها شما را زیباتر می کنند؟

با توجه به این که به طور کلی در مورد همه ی هورمون ها و تاثیر آنها بر سلامت و زیبایی انسان در بالا صحبت شد، نیازی به بیان مطالب کلی نیست و در این بخش تمرکز ما بر هورمون استروژن خواهد بود.

همان طور که گفته شد به طور خاص به تاثیر هورمون استروژن بر بدن و چهره خانم ها اشاره می کنیم. نتایج یک تحقیقات واقعاً جالب و خیره کننده نشان می دهد که خانم ها هنگامی که استروژن بالاتری در بدن خود ترشح می کنند زیباتر جلوه می کنند.

نکته جالب دیگر این است که خانم ها در دوره ای که تخمک گذاری در بدن آنها اتفاق می افتد زیباتر جلوه می کنند (زیرا که در این زمان استروژن بیشتری در بدن تولید می شود).

این امر نشان می دهد که طبیعت با تولید میزان بالاتری از استروژن و زیباتر نمودن زنان در هنگام تخمک گذاری در واقع تمایل مردان را به برقراری رابطه جنسی بیشتر می کند و با این ارتباط امکان تولید مثل و تداوم نسل بیشتر می شود.

کدام هورمونها پوست شما را نرم می کنند؟

تاثیر همه هورمون ها بر روی پوست به طور دقیق شناخته شده نیست، اما در مورد هورمون استروژن، بنا به مطالعات انجام شده خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که امکان دارد به دلیل کمبود استروژن در بدن بروز کند.

هورمون استروزن می تواند باعث نرمی پوست کسانی شود که به دلیل کمبود این هورمون مبتلا به خشکی پوست شده اند. نکته دیگر این که مشکلاتی مانند تعریق یا داغ شدن بخش هایی از پوست نیز می تواند از نشانه های کمبود استروژن باشد.

آیا استروژن چهره را تغییر می دهد؟

عدم وجود استروژن به اندازه کافی در بدن انسان می تواند نه تنها چهره را تا حدودی با تغییر مواجه کند که باعث تغییر در اندام و به خصوص در اندام های فوقانی بدن زنان شود و یا این که باعث نازک شدن موهای سر شود.

تحقیقات انجام شده در این زمینه که آیا استروژن می تواند چهره را تغییر دهد فراهم کرده است و از جمله نشان داده است که صورت زیبا می تواند نشانه ای از وجود استروژن در بدن خانم ها به اندازه کافی باشد و حتی می توان از چهره یک خانم به میزان باروری او پی برد.

دارا بودن یک فک کوچک و ظریف یا یک پیشانی بلند در کنار چشمانی گشاده می تواند نشانه ای از وجود استروژن به اندازه کافی بوده و علاوه بر این نشان دهنده باروری بالاتر یک خانم باشد.

اثر تستوسترون بر چهره

 جزو هورمون های اصلی جنسی در بدن مردان است و باعث می شود که مردان با رسیدن به سن بلوغ فک برجسته تری داشته باشند و موهای صورت آنها رشد بیشتری داشته باشد. در واقع این هورمون باعث تغییر چهره ی مردان می شود و باعث می شود که آنها صورتی بزرگ تر از صورت زنان داشته باشند. 

نتیجه گیری اثر هورمونها بر زیبایی پوست

در بخش های جداگانه علاوه بر تاثیر کاهش هورمون ها بر روند پیری پوست سعی کردیم به کمبود هورمون ها به عنوان دلیلی برای بروز بعضی از مشکلات پوستی اشاره کنیم.

ما همچنین بر اهمیت هورمون استروژن بر زیبایی خانم ها تاکید ویژه داشتیم.در این راستا اشاره ای به نتایج چند پژوهش علمی خیره کننده در مورد تاثیر هورمون ها بر زیبایی پوست و چهره ی خانم ها نمودیم (به خصوص تاثیر هورمون استروژن بر زیبایی بیشتر خانم ها و افزایش قدرت باروری آنها مورد تاکید قرار گرفت).

با مطالعه این متن اهمیت بیشتری به برقراری تعادل در سطح هورمون های بدن خود بدهید. 

مقالات مشابه

انواع تستهای تشخیصی بیماری کرونا
مدت زمان مطالعه : ۳ دقیقه

انواع تستهای تشخیصی بیماری کرونا

تست کرونا بیماری کرونا چگونه در بدن تشخیص داده می‌شود؟از کجا می‌فهمیم که به این ...

منظور از سادیسم چیست؟ تشخیص و درمان آن
مدت زمان مطالعه : ۶ دقیقه

منظور از سادیسم چیست؟ تشخیص و درمان آن

آیا می دانید که سادیسم چیست و از تشخیص تا درمان آن باید چه مراحلی را طی نمود؟ آیا در مورد ...

در دوران افسردگی چه اتفاقی خواهد افتاد؟
مدت زمان مطالعه : ۵ دقیقه

در دوران افسردگی چه اتفاقی خواهد افتاد؟

افسردگی نوعی بیماری جسمی و روحی است ممکن است افراد هر دو حالت علایم جسمی و روحی را داشته ب ...

آیا لاپاراسکوپی یک جراحی بزرگ است؟| دارو و درمان
مدت زمان مطالعه : ۷ دقیقه

آیا لاپاراسکوپی یک جراحی بزرگ است؟| دارو ...

آیا می دانید که لاپاراسکوپی چیست و با استفاده از آن چه جراحی هایی می توان انجام داده و چه ...

آگهی‌ها
علاقه‌مندی
درج آگهی
کاربری
لوگو وب سایت دارو و درمان